RamGuy Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hei, Jeg ser stort sett på meg selv som en strategi fan, heller helt klart langt mer mot RTS enn hva jeg gjør av TBS.. Med andre ord fungerer spill som StarCraft, Warcraft, Battle for Middle Earth, Empire Earth, Age of Empires osv. Spill ala Civilization fenger svært lite, da RTS-aspektene er mer eller mindre fraværende! Jeg har ved flere anledning forsøkt meg på Total War serien, som stort sett alltid får massivt med positive tilbakemeldinger og anmeldelser, og er jo på mange måter en kombinasjon av TBS og RTS, en middelvei mellom Civilization og Starcraft? Nå finner jeg faktisk hele verdenskart opplegget ganske så fascinerende, selv om jeg ikke noen dreven TBS mann, og jeg klarer jo fint å presser meg igjennom noen runder med dette, har klart å spille Civilization i flere timer over LAN, så det lar seg jo gjøre! Det jeg til min store overraskelse har størst problemer med når det kommer til Total War spillene er overraskende nok RTS biten, fordi jeg er en såpass dreven RTS mann som jeg er så blir jeg egentlig ganske skuffet over hvordan det hele foregår. Først må mann jo bli vandt med at du går inn i kampene med en gitt mengde soldater, det er ikke noe oppsamling av ressurser, bygging av forsvarsmurer og strukturer, ingen massiv oppretting av soldater eller noe. Dette er i for seg helt greit og langt mer realistisk å gjør et hele mye mer interessant, da det er opp til deg og avgjøre kampen på slagmarken til tross for at du kanskje har et par enheter færre enn din motstander. Nå har jeg også prøvd Medieval II: Total War med Third Age mod da jeg er en svoren Ringenes Herre fanatiker og gjerne klarer å spille igjennom ganske dårlige spill bare fordi det er nettopp Ringenes Herre og at det i seg selv klarer å drive meg igjennom helt middelmodige spill som nødvendigvis ikke fenger meg noe større. Men selv ikke dette får meg til å holde ut stort lenge i Total War spillene? Hovedsaklig så er problemet det at jeg føler kampene går utrolig sakte, jeg og en kompis tok en 1vs1 battle i dag over LAN, og synet av gigantiske horder av krigere er ikke annet enn imponerende, men når selve kampen går i gang så går den episke følelsen drastisk ned, og selv kompisen min som er en svoren Civilization fanatiker syntes det hele blir utrolig sløvt? Hordene beveger seg utrolig sakte over slagmarken, og til tross for at du har en hel haug av krigere under din kommando så føler du på mange måter at det ikke er stort du kan gjøre, du kan naturlig nok prøve og posisjonere krigerne taktisk, men etter hver som kampen utarter seg så går den på mange måter sin egen gang uten at du påvirker allverden? Denne kombinasjonen føles rett og slett lite inspirerende, lite episk og rett og slett kjedelig i lengden? Er det virkelig slik samtlige Total War spill er og fungerer? Egner disse spillene seg rett og slett ikke for meg og kompisene mine, eller er det noe vi kan gjøre for å sprite ting opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå