Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er overlegen? =/

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Idag fant jeg ut at alle rundt meg, til og med naboen min som jeg ikke snakker med syns jeg virker overlegen. Dette er noe som jeg forstår blir sett negativt på, selv om ingen sier det direkte til meg med unntak av kamerater. Jeg fikk høre at folk får inntrykk av at jeg ikke vil snakke me dem når jeg snakker med dem, og ikke vil si "hei" når jeg går forbi på grunn av at jeg sier det så lågt og lite "villig".

Jeg vet jeg ser litt sint ut der jeg går til tider, men altså det er ansiktsutrykket mitt har vært siden jeg var liten! Er det en grunn til å kalle meg overlegen?

Det kommer liksom ikke naturlig for meg å si hoppe i været og smile som en apekatt når jeg skal si "god morgen" til folk, og hvis jeg begynner med det så føler jeg meg bare dum.

For all del, folk hater meg ikke og mange forstår jo at jeg ikke har noe imot dem når jeg har en skikkelig samtale med dem, men jeg vil da ikke at alle de som er rundt meg på fester osv skal tro at jeg ikke liker dem!

Kan noen forklare meg hva overlegen egentligt er for no? Jeg har da ikke lyst til å være en arrogant tosk som tror han er bedre enn alle andre.

Jeg tror heller det ikke er positivt å virke overlegen når jeg snart skal begynne å søke læreplass innen et service basert yrke =(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle villeste dager skal man heletiden snakke med gud og hvermann for? Tale er sølv, taushet er gull. Vet ikke med deg, men jeg snakker når jeg har noe å si. Har jeg ikke noe å si holder jeg kjeft, og skulle ønske andre også kunne gjøre det samme.

Dessuten er i slike tilfeller mer ydmyk enn man er overlegen. Rett meg om jeg har feil, men en overlegen person skryter høylytt over alt og allting for å virke bedre enn andre personer, selv om det meste som sies er humbug.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...