Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

0x124 BSOD mens man ser HD video

Anbefalte innlegg

Har en nokså oppgående stasjonær maskin som jeg ofte ser film på. Av og til henger filmen seg med det resultat at jeg får blåskjerm med 0x124 og så restarter den. Jeg trodde det var VLC som var feilen men jeg lastet ned Div-x player 7.4.3 og fikk samme feil der. Det virker å oftere komme ved 1080p mkv filer enn ved 720p, men det skal også legges til at det bare kommer på noen 1080p filmer og hvis det først starter i en film er du garantert at du bare kan glemme å se resten av filmen for da vil det komme mange flere ganger fremover i filmen.

Fant dette i system event loggen:

A fatal hardware error has occurred.

Reported by component: Processor Core

Error Source: Machine Check Exception

Error Type: Bus/Interconnect Error

Processor ID: 0

Kan det være noe feil med prosessoren?

Har en Intel E8600 3,33Ghz@4Ghz

Det slo meg nettopp at det kan jo være pga overklokkingen, men det er kun ved avspilling av visse 1080p filmer det ikke fungerer. Spiller COD:MW2 nesten daglig og det skjer aldri der. Ellers har jeg et ATI 4870x2 og 8GB DDR2 minne. Hvilken harddisk filmen spilles av fra har ingenting å si.

Skal teste å klokke ned til default og en bios oppgradering så får vi se om det blir noen endring.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det virker som man må bruke steinalder metoden for å oppdatere bios, nemlig ved å lage en bootbar diskett (har ikke hatt diskettstasjon på nærmere 10 år!) legges det prosjektet på is. Jeg har jobbet med notebooks de siste 4 årene og i hvertfall de siste 3 årene har alle hatt bios oppdatering via windows. Jeg antar det er mulig å gjøre dette med et USB minne også, men det gjør jeg bare om jeg MÅ.

Har noen peiling på om det går an å oppdatere bios på et Asus Formula Rampage i Windows?

Edit: Å sette cpu til standard klokkefrekvens gjorde ingen forskjell.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...