milkwood Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Skal ha ny telefon. Trenger turbo-3G, Wifi, gps, exchange/pushmail (bruker med epost og kalender på jobb). Bra om det er god musikk spiller. (Gjerne mulighet for podcasts om det finnes på annet enn Iphone) Liker duppedingser så masse muligheter på telefonen er morro. Jeg liker HTC og ønsker ikke iphone. MEN så er problemet. Har ikke satt meg veldig inn i HTC, men har søkt litt. Men sliter med å finne en sammenligning av følgende telefoner (som jeg funderer på uten å ha sett noe særlig på spec enda): HTC Hero HTC Diamond2 HTC HD2 HD2 frister VELDIG. Hørt det kanskje blir mulig å oppgradere til WM7. får se da.. Men ser bra ut pga specen og alt. Noen som har en god tekstlig forklaring på forskjellen på de? og eventuelt anbefaling? Føler det største problemer er at jeg ikke får prøvd de. Noen som vet om butikker i Oslo område som har HD2, diamond2, etc som man kan prøve? Kjipt å bruke så mye penger på f.eks HD2 og innse den ikke var noe for meg... Lenke til kommentar
program Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Forskjellen på HTC HD2 og Diamond 2 er vel i all hovedsak at HD2 har større skjerm og er litt raskere enn Diamond 2. det kommer mye av den kraftige prosessoren. Så den kjører også 3D o.l. bedre. Pluss at den har HTC Sense. Hero blir i grunn ganske lik Diamond 2, bare med Android. Alle er vel greit gode på musikk. Diamond 2 har jeg ikke fått prøvd så mye. Men jeg får prøvd en innen neste uke er omme regner jeg med. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Forskjellen på HTC HD2 og Diamond 2 er vel i all hovedsak at HD2 har større skjerm og er litt raskere enn Diamond 2. det kommer mye av den kraftige prosessoren. Så den kjører også 3D o.l. bedre. Pluss at den har HTC Sense. Hero blir i grunn ganske lik Diamond 2, bare med Android. Alle er vel greit gode på musikk. Diamond 2 har jeg ikke fått prøvd så mye. Men jeg får prøvd en innen neste uke er omme regner jeg med. mmm.. Vurderer at og frem, men spørsmålet er om det er verdt så mye mer penger å ha en litt raskere og kraftigere mobil... Vanskelig valg Lenke til kommentar
program Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Kommer helt an på hva du skal bruke den til. Hvis du skal se film, nettlesing og andre ting som stor skjerm kommer til nytte ved, så er HD2 verdt det. Selvfølgelig avhengig av budsjettet. I tillegg får du Sense. Og den kjører blant annet 3D bedre. Du må egentlig gjøre vurderingen selv. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Skal ha ny telefon. Trenger turbo-3G, Wifi, gps, exchange/pushmail (bruker med epost og kalender på jobb). Bra om det er god musikk spiller. (Gjerne mulighet for podcasts om det finnes på annet enn Iphone) Liker duppedingser så masse muligheter på telefonen er morro. Om du ønsker muligheter er HTC Hero det klart beste valget. Programvareutvalget til Windows Mobile er heller labert. På Android Market finner du derimot de programmene du trenger for å fikse podcasts og andre ting (du får blandt annet Spotify om du har premium-konto). I tillegg er Hero'en forbausende enkel å bruke. De to andre telefonene er langt ifra dårlige telefoner, men Hero ligger rett og slett et skritt foran :-) Lenke til kommentar
program Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det er massevis av programmer til WM ute på nettet. Det der må være noe av det merkeligste jeg har lest på lenge. HTC Hero er et skritt foran HTC HD2? Det må i så fall bare være OSet. Men også der kommer det an på hva man skal bruke den til. Ingenting annet på Hero som jeg kan se, er et skritt foran HD2. HD2 er ganske klart den raskeste av de tre. Og den har best kamera (kanskje ikke så mye å si), og er best på nettlesing. Og selvfølgelig på film. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 I spørsmålet diamond2 vs hd2 er det også verdt å nevne at hd2 har berøringsskjerm og ikke trykkskjerm, dvs at den er mindre presis, men også enklere å bruke uten stylus... Jeg vet ikke hvor mye prisforskjellen mellom diamond2 og hd2 er, men jeg hadde nok vært villig til å legge en del ekstra på bordet for hd2'en! Når det gjelder Hero så er det også et godt alternativ, Android er virkelig et godt OS, og byr på mange muligheter, men at Android har flere tilgjengelige applikasjoner i forhold til WindowsMobile blir bare tull. Sense får du forresten på alle 3 telefonene, dog i litt forskjellige varianter, men brukervennligheten er bra i alle versjonene... Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Nå var det Windows marketplace jeg siktet til. Og når det kommer til applikasjoner som er lett tilgjengelig ligger Hero og Android LANGT foran. Virker forferdelig tungvint å måtte gå ut på nettet og laste ned alle disse, fremfor å finne de på et og samme sted. Formulerte meg rart i de første posten. Mente som program sier, det er pga OSet at Hero ligger foran. Hadde HD2 kjørt Android hadde saken vært en annen. Sense på Windows Mobile kan oppsummeres slik: "You can put lipstick on a pig, but its still a pig" Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Den siste ROM updaten til Hero gjør visstnok telefonen så rask at det føles som en helt ny tlf. Bestilte en Hero isted og leste noen reviews. Felles var at alle syns telefonen var veldig "sluggish" i nettleser og menyer med mange widgets oppe, og på kalenderen så man klart forskjell på Magic og Hero mtp hastighet, selv om de har samme hardware inni seg (jeg så en side by side video). Der Magic animerte helt smooth når han byttet sider og bladde i avtaler, var hero hakkete og treigere. Så de konkluderte at det var bare software-trøbbel. ROM updaten som ligger hos HTC adresserer bl.a. tregheten, og er sluppet lenge etter de første reviewene kom på nett. Folk på android-forumet sa tlf føltes 10x bedre etter updaten. Alt gikk mye raskere. Så det er mulig den nye Android-skinninga har gjort ting litt treigere, men at de har optimalisert det i denne oppdateringa. Det virker som en esensiell firmware-update hvertfall. Gleder meg hvertfall til å få min om et par dager i posten Endret 27. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Bacchus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) HTC Hero er "gårsdagens" nyhet både angående skjermoppløsning og processor etc. HTC Diamond2 er også utgående med stort sett lave specs. HTC HD2 derimot er på toppen av "stigen" og angående OS er foreløpig denne den eneste som er opplyst til å skulle få en Windows Mobile 7 upgrade. Hvis du heller vil ha Android som OS, kan du vente på HTC Bravo som skulle blåse Hero rett ut av vannet. Endret 27. januar 2010 av Bacchus Lenke til kommentar
program Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Selv om ikke DU liker WM betyr ikke det at den ligger langt bak. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hey, trådstarter ville ha en anbefaling, og jeg kommer ikke til å anbefale noe jeg ikke liker. Lenke til kommentar
program Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Sant nok. Men poenget var at du sa at Hero ligger et skritt foran. Mens det var OSet. Og det poengterte du senere. Så det var jeg som dro diskusjonen litt unødvendig langt, og det beklager jeg. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Takker for mye nyttig info. har fått lest mer selv også. Dersom det går veien så får jeg littt ekstra penger nå i februar og da kjøper jeg HD2 pga storskjerm og videomulighetene. (kjører 3 timer buss hver dag hvor jeg ser film). Dersom jeg ikke får de ekstre pengene kjøper jeg meg en "ren mobil" (kontra multimediaspilleren hd2:) ). Der er jeg litt usikker. Diamond2 vs Hero... Er alt "likt" bortsett fra android mot wm så det bare er smak og behag? eller er det noen store spesifikke forskjeller på de to? Fristende å da vente til Bravo kommer... men da kan man vel vente til mai slik at man får med seg neste modell.. eller vente til juni så man får med seg den etter der... osv... Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Eller hva med HTC Supersonic? En HD2 med Android 2.1 og Sense, og fy flate så fin den ser ut :-) http://www.androphones.com/htc-supersonic-...-phone-148.html Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Eller hva med HTC Supersonic? En HD2 med Android 2.1 og Sense, og fy flate så fin den ser ut :-) http://www.androphones.com/htc-supersonic-...-phone-148.html Fristende, men må nok ha telefon før det. ingen som kan si noe om det jeg lurte på? litt angående Hero vs Diamond2.. hvem burde jeg velge eller er det bare smak og behag: android vs WM(3d flow) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå