Gå til innhold

Kreatin og Protein kur.

Anbefalte innlegg

Hei.

Trena styrke 3 gonga i veka ++, og har tenkt å prøve meg på en kur med både kreatin og protein. Kjørte en kreatin kur for litt over ett halvt år sidan.

So lure på korleis eg skal blande ditta ilag om det er å anbefale eller bør eg ta det kvar for seg?

Kan også få tips til kva slag kreatin og protein pulver. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå greit å ta det sammen, man skal bare ikke ta kreatin sammen med kaffe osv. Jeg pleier bare å drikke mine shakes og ta kreatinet ved siden, slenger det i munn og skylder det ned med vann.

Angående hva slags kreatin ville jeg anbefalt å gå for kreatin monohydrat og se om dette fungerer på deg, det kan hende at du ikke reagerer på kreatin i det hele tatt( regner med at du har effekt av det siden du skal gjøre det igjen da). Angående proteinpulver burde du gå for et pulver som inneholder både myse- og kaseinprotein. Jeg bruker 90+ fra ej-shop.no men dette er nok ikke det beste pulveret, men er ganske rimelig. Det er nok blandt annet myrevolution.no som har noen av de beste pulverene men til en helt annen pris.

lykke til, håper jeg klarte å hjelpe deg litt ihvertfall

Lenke til kommentar

XXL har vel nettbutikk og?

Eller så har x-life 500g kreatin til 79kroner og 3kg whey til 479kroner nå:

http://www.x-life.no/index.php/cPath/1

http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/615

Skal du ha topp kvalitet bør du gå for myoproteinet. Du kan se de fleste på forumet her anbefaler det. Har spist et par dunker av det selv, og det er veldig god smak.

Kreatin tar du en strøken teskje av morgen og kveld.

Proteinpulver tar du til måltider med lite protein, samt før eller etter trening.

Lenke til kommentar
Kjørte en kreatin kur for litt over ett halvt år sidan.

Hva mener du med 'kreatinkur'? Kreatin fungere ved at det blir mer ATP (energi) tilgjengelig for musklene og at musklene tar opp mer vann (øker tverrsnittet), så vidt jeg vet. Det er dette som gjør at du løfter tyngre og ikke det at du øker muskelmassen i seg selv -- når du slutter 'kuren' vil musklene gå tilbake til 'det normale'.

Kreatin hjelper dog på resitusjonen, slik at du kanskje kan trene mer intensivt -- er det derfor du skal på en 'kreatinkur'?

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å bruke kreatin i det hele tatt.

Det kreatin gjør er å "puffe" mer vann inn i musklene. Om du slutter med kreatin vil denne effekten forsvinne raskt. Samt at du må bruke kreatin kontinuerlig, du kan ikke hoppe over en dag f.eks.

Nå er det slik at musklene består jo mye av vann og det er ikke galt å bruke Kreatin, men hva er vitsen liksom...

Du blir litt "buffa" men kun så lenge du bruker Kreatin...

Proteinpulver er smart fordi det er vanskelig å få i seg nok protein til å bygge muskler. Jeg klarer selv ikke å spise nok mat til at det totale proteinbehovet blir tilfredsstilt og bruker selv derfor proteintilskudd. Er veldig fornøyd med Proteinfabrikken sine produkter, de er gode på kvalitet og smak.

Lenke til kommentar
Sånn som eg har forstått det so hjelpe kreatin til i restitusjon prossesen og, å det vill jo vere ett ganske bra pluss for dei som skal trene aktivt.

Menn kor lenge vara ca 3 kg protein pulver?

Hei.

Restitusjonen minsker tid med 25 % så det slår seg selv litt selv i hjel.

Om du trener på ettermiddagen/kvelden må du trene midt på natta dagen etterpå om du skal følge restitusjonstida :p

Lenke til kommentar
Vurdera p kjøpe Prozyme eller Myoprotein e det sånn at det e samme ka slags av dei to prdukta eg velge egentli?

Osso vurdera eg Eiselt Crea Fx 500g ser følge med serfikat på bilde der menn har ikkje so god greie på det, noken som veit om det er noke bra?

Åsso har eg sett på Crea-X som er ett creapure produkt.

Noken som har noken formeininga her?:)

Det er det samme om du kjøper ProZyme eller MyoProtein, begge er bra saker. Men vær oppmerksom på at Prozyme sin innholdsfortegnelse er basert på råvaren (dvs. bare det reine proteinet, ikke smak, søtning osv) mens MyoProtein sin er basert på innholdet i bøtta (dvs inkludert smak, søtrning osv), derfor står det at MyoProtein inneholder mindre protein per 100g. Og Prozyme koster 150 kr mer, for like mange kilo.

Jeg bruker ProZyme nå. Kjøpte det pga et tilbud de hadde. Men neste kjøp blir MyoProtein;). Både sjokkis og jordbærsmaken på ProZyme er god!

Den kreatinen ser bra ut den. Billig er den og. Tenker jeg kommer til å kjøpe samme type selv.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...