Dundersalt Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Det hele startet med AVG som varslet om trojanere. Etter flere misslykkede forsøk på å fjerne disse fulgte jeg guiden her på forumet. MBAM fant 9 infeksjoner jeg tror de fjernet Combofix anbefalte å disable avg, dette klarte jeg ikke så forsøkte å avinnstalere noe som heller ikke gikk?? Kjørte så combofix med avg kjørende.. Da combofix var ferdig hadde den slettet en god del filer, inkludert MBAM loggfilen som var lagret på skrivebordet. Er litt usikker på om jeg nå er sikret, er også selvfølgelig redd for keyloggere. sist men ikke minst, hva har skjedd? Legger ved combofix logg og MBAB logg som er kjørt på nytt etter "fjerning"+combofix Setter meget stor pris på all hjelp jeg kan få Takk ComboFix.txt mbam_log_2010_01_24__22_25_23_.txt Endret 24. januar 2010 av Dundersalt Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Var mange filer som ble slettet,for og få svar på om det er virut infeksjon bruker du dr.web. --- Last ned DrWeb og legg det på skrivebordet. Restart i Sikker modus (trykkk flere gange på F8 under oppstart) Ikke adminstrator men normal. Kjør drweb-cureit.exe (si ja til å kjøre en express scan) Når dette er ferdig klikker du på Option -> Change settings. Under fanearket Scan, fjerner du haken ved Heuristic analysis. Under fanearket Actions, skal alle punkt under Malware settes til Rename. Velg partisjon du vil scanne og klikk deretter på den grønne pilen for å starte scanningen. Velg "yes to all" når det finner noe for første gang. Når scanningen er ferdig, gå til "file" – Trykk på- "Save Report list". En fil med navn "drweb.csv" vil da ligge på skrivebordet. Den poster du senere --- Så kjører du combofix en gang til. Poster loggene drweb.csv og combofix.txt Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Tusen takk for svar og hjelp. Jeg gikk i går kveld til det steget at jeg "formaterte", dvs kjørte en gjennoppretting siden dette er en EEE pc. Kan jeg være trygg på at viruset ikke har spredd seg til den skjulte system partisjonen etc? Er litt paranoid, og har liten erfaring med slikt så setter stor pris på all hjelp her inne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå