Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre til vennine truer med anmeldelse(falsk)

Tmz

Anbefalte innlegg

Jeg har ei vennine med med noen rimelig hysteriske foreldre. Saken er den at hun flere ganger har dratt ut i helger uten å gi beskjed til foreldrene. Jeg har tidligere vært godt likt av ihvertfall moren som synes jeg er en kjempekar og en skikkelig koselig gutt, faren som forøvrig ikke er hennes opprinnelige far har vært litt mer skeptisk, men har aldri vært noe problem med han tidligere.

Uansett så er det nå problemene har dukket opp, vi dro ut på fest igår, ingen av oss drakk, men det ble ganske sent så hun sov over hos meg, noe hun sendte melding til foreldrene om. Vi hørte ikke noe fra foreldrene før langt utpå dagen idag, da var faren dritsur og truet med å anmelde MEG hvis ikke hun var hjemme innen en halvtime. Som om det er mitt ansvar liksom... Men anyways, så kjørte jeg hu hjem og fikk vite at faren var på vei ned for å anmelde meg, og jeg klarer ikke å reagere med noe annet en raseri.

For det første er det ikke MEG foreldrene skal prøve å straffe når ikke ungen gjør som de vil, det er å gå laaaangt over streken og hvis det blir en eventuelt sak tror jeg kanskje det er han som ligger litt dårlig ann.

Hva de skal anmelde meg for er for meg uvvist, men en ting er sikkert og det er at de ikke har noe på meg, så da blir det vel eventuelt falsk anmeldelse da og jeg kan vel isåfall anmelde tilbake? Det eneste jeg kan tenke meg at de kan anmelde meg for er vel kidnapping, men det er jo etter de fikk vite at hun skulle sove her at de flippet helt så kan jo hende at de tror vi har hatt sex eller noe, men de kommer jo ikke langt med en anmeldelse når hun ikke er mindreårig.

Og dessuten har vi ikke hatt sex engang, vi sov ikke sammen heller så her er de virkelig helt på jordet. Det eneste er at hun har dratt ut på kvelder uten tilatelse, men det er jo ikke noe JEG kan belastes for? Ingen av foreldrene er norske og jeg skjønner at de kanskje blir beskymret, men det her er virkelig ikke veien og gå, dessuten vet jeg at faren har brukt vold mot henne tidligere så hvis det blir en sak så er det vel han som ligger tynnest ann. Jenta selv er forøvrig på min side i saken her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ifølge han var hun vistnok mindreårig og derfor skulle jeg anmeldes, men vi har som sagt aldri hatt sex og de har ingen form for bevis for det heller så det er jo helt bak mål. Eneste er at hun sov her, men det er vel ikke ulovlig, og det var hun som spurte om det selv helt klinkene edru så kan ikke helt se hva som er galt.

Lenke til kommentar

Dette er så absolut ingen sak for det norske rettsvesenet. Dessuten har du ikke gjort noe galt og skal ikke lastes for at foreldrene er totalt paranoid.

Jeg kunne forstått det dersom foreldrene ble sure på jenta, men her har det gått langt over streket og belastet deg for noe hun med full vilje har gjort.

På den andre siden er jenta er tross alt under 18 år og foreldrene kan bestemme om hun skal sove med deg eller ikke. Foreldrene kan ikke vite om dere har hatt sex eller ikke, og dette med sex er sjeldent noe foreldre generelt liker.

Du sier også at foreldrene er fra et annet land. Har de da også en annen kultur enn hva vi har? Jeg tenker da først og fremst på religion og slike ting.

Nei pfh. Bare tull og tøys.

Du kan ta det helt med ro. Det er ikke ulovlig å ha overnattingsbesøk i Norge så vidt jeg vet. Det er heller ikke forbudt med seksuell kontakt ettersom dere er over den seksuelle minstealder (16 år) så dette kunne han heller ikke anmeldt deg på dersom du og jenta hadde sex frivillig :)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

De er ikke relgiøse tror jeg, men de er ganske strenge på det med sex ihvertfall. Uansett så var vi ute å festet hele natta uten at foreldrene ga lyd fra seg, hun informerte dem om hvor hun var slik at de ikke skulle beskymre seg over henne. Eneste gale hun har gjort er vel å dra ut en lørdagskveld uten å si ifra, men det er vel de som alle andre tenåringsforeldre ganske vandt med.

Lenke til kommentar

Du har ingenting å uroe deg over.

Ville latt han anmelde deg og se saken bli henlagt og prøve å la det gå i glemmeboken. Er du virkelig hevngjerrig så er det vel noen muligheter hvor du kan anmelde han for falsk anklage, men det burde du ikke vurdere med tanke på at du er sammen med datteren.

Lenke til kommentar

Faren hennes kommer til å få et brev det det står "Saken er henlagt på grunn av bevisets stilling" rimelig fort hvis han i det heletatt får igjennom dette til en anmeldelse. Ikke ofre en eneste tanke på det her engang, men be heller dama di ta en prat med foreldrene sine. Ting fungerer ikke slik.

Lenke til kommentar
Faren hennes kommer til å få et brev det det står "Saken er henlagt på grunn av bevisets stilling" rimelig fort hvis han i det heletatt får igjennom dette til en anmeldelse. Ikke ofre en eneste tanke på det her engang, men be heller dama di ta en prat med foreldrene sine. Ting fungerer ikke slik.

Det blir nok ikke henlagt på grunn av bevisets stilling, nei.

Lenke til kommentar

Tror heller det blir "Henlagt grunnet intet straffbart forhold."
Lenke til kommentar

Tror heller det blir "Henlagt grunnet intet straffbart forhold."

Nemlig.

Lenke til kommentar

Ta en prat med foreldrene hennes. Fortell hvordan situasjonen var, at dere ikke hadde sex, og ikke sov sammen. De ønsker respekt fra din side og hvis du viser litt så får du helt sikkert mye tilbake også.

Tror nok en rolig samtale med foreldrene er den beste løsningen for begge parter, både for nåtiden og fremtiden. Blir det krangling og anmeldelser i hytt og gevær blir det lett en amper stemning i fremtiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...