Gå til innhold

Respons på nettside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Runde kanter i FF, ikke i IE

-Valideringsfeil

-Hvor er kartet tatt fra? Sjekk at du har lov, og gi kreditt.

-Under prosjekter bør det vises til noe arbeid, og ikke metateksten "Øhhh... men jeg håper jeg snart får et oppdrag av hvem som helst eller hva som helst firma!"

-Warning: Cannot modify header information kommer ved 404

Lenke til kommentar

Takker.

Kommer av at jeg har brukt "-moz-border-radius", og det funker tydeligvis bare i FF og Chrome. Får se om jeg fikser det.

Fikset. Satt inn et nytt kart fra Finn nå, regner med det er lovlig ettersom det er de som har lagt til rette for det.

Skal få lagt inn noe så fort som mulig. Har ikke egentlig så mye peiling på PHP, og bruker et ferdig script jeg henta fra Norsk Webforum. Vet med andre ord ikke hvorfor den feilmeldinga kommer.

Lenke til kommentar

1: Enkelt og stilfullt faktisk. Den Typisk Norsk-aktige bakgrunnen er et ganske dårlig eksempel på det

2: Favicon

3: Fontent funker ikke

4: Hva med faktisk å vise tidligere prosjekter? Eller er disse så enkle og stilfulle at min overkompliserte fugly hjerne ikke forstår dem?

5: LENKER SKAL SE UT SOM LENKER!!! Sjekk ut ansatte. Jeh, men jeg finner ikke noen link til ansatte. Wait... Oh no, no you didn't!

6: Bildene av dere _skal_ være i samme stil, og _skal_ ikke ha feil hvitbalanse.

7: Kontaktpersoner... ser bare én som er nevnt der.

This is what you do:

1:Les Steve Krugs "Don't Make me Think" (bok)

2: les Joel Spolskys "User Interface Design for Programmers" (online-artikkel)

3: Lær grunnleggende webdesign og brukervennlighet, og nei: webdesign betyr ikke "åh, jeg kan skifte fargen på teksten!"

4: Make good internets

Lenke til kommentar

Jeg likte den desverre ikke.

- Teksten er alt for liten, vanskelig å lese.

- Headeren er av dårlig kvalitet

- Avrundet hjørner kan lett fikses med å lage hjørnene i photoshop(ett bilde for header, en bakgrunn i transparent, ett bilde for footer).

- Dårlig plassering av selve siden (blir alt for langt ned, synes jeg).

CSS:

float: left;

position: absolute;

top: 50%;

margin-top: -270px;

Du flyter objektene til venstre, tvinger den i en absolutt posisjon 50% ned på siden og til slutt bruker du margin for å plassere den lengre opp?

Jeg ser ikke helt logikken her.

Objekter som er tvinget i en absolutt posisjon ignorerer float.

Note: Absolutely positioned elements ignores the float property!

* {

margin: 0;

padding: 0;

border: 0;

}

Hva er denne brukt til?

HTML:

<meta name="description" content="Norsk CoD4 klan" />

Noe vi misforstod?

Lenke til kommentar

Takker for kritikk.

http://kreativelinjer.com/oppdatering/

Vet ikke om dette ble noe bedre? Ikke ekstremt store forskjeller. Større skrift og har plassert selve siden lenger opp samt rettet litt småfeil i koden.

Har ikke hatt så mye tid til å jobbe med den, ettersom man bare har prosjekt til fordypning en dag i uka på VGS. tar dermed litt tid å oppdatere.

@jonta

Var som nevnt veldig usikker på den bakgrunnen. Syns ikke den passer selv, men på grunn av en deadline ble det ikke tid til å finne noe bedre. Skal se om jeg får gjort noe med det nå. En link skal se ut som en link ja, men de gjør da det? Linken til ansatte ble plassert i teksten, men fjerna den nå.

@Bjohansen

Tenker du på logoen når du skriver headeren? Den kan jeg dessverre ikke gjøre noe med. Tenkte originalt å lage de runde kantene med bilder, men så kom jeg over den koden.. Var ikke klar over at det ikke funker i IE og Opera før jeg hadde kodet alt ferdig. Skal få fikset det med bilder etter hvert.

Den margin/padding/border greia er noe jeg har satt inn i samtlige nettsider jeg har kodet over årene, ettersom jeg lærte at det var en fordel. Skal vel hjelpe mot at f.eks. IE ikke legger en automatisk border rundt bilder o.l. Skal nevnes at jeg omtrent slutta med webdesign for tre år siden, og har tatt det gradvis opp igjen nå.

Den ja. I og med at jeg ikke har alt av kode i hodet, henta jeg meta koder fra en gammel nettside side jeg hadde liggende og har glemt å endre det.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg bare

img {

border: 0;

}

for å fjerne border fra bilder.

Jeg jobber også med en nettside i fordypningsfaget mitt(vgs) :)

Men vi jobber strengt tatt bare med siden. En slags portal, hjemmelaget, alt fra scratch.

Artig å ha noe slikt å jobbe med en gang i uken, så vi får litt variert skole.

Et tips: er du usikker på koder, bruk W3School. Den siden er full av nyttige tips og funksjoner :)

Edit: glemte å skrive at jeg syntes plasseringen var bedre på den oppdaterte versjonen.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...