Gå til innhold

Alternativ til Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm?

HValder

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter eit nytt headset.

Bruksområder: musikk (black/death metal, prog rock, klassisk, blues), film, gaming (prioritert rekkefølge).

Viktig at headsettet er komfortabelt over lengre perioder da eg ikkje har råd til både headsett og høgtalarar.

Pris: ca. 1500 kr

Mesteparten av tida blir nok brukt til film/seriar, men lydkvalitet mtp. musikk er viktigast.

Er åpen for eit surround headsett hvis det ikkje går for mykje på bekostning av musikkopplevelsen.

Headsettet vil bli kobla til eit ASUS Xonar DX lydkort i ein PC, aldri til eit stereoannlegg e.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du ha et alternativ? :)

Jeg har mitt DT770 Pro på kontoret og har brukt det minimum 5 timer hver dag i snart 2 år nå. Jeg har prøvd andre headset, men det er helt uaktuelt for meg å bytte. DT770 Pro føltes helt konge første gangen jeg prøvde det, men andre headset jeg har prøvd føles ubehagelige eller har feil lyd selv om jeg virkelig tester de og går inn for å like de. Hovedproblemene synes jeg er at ingen headset jeg har prøvd er i nærheten så komfortable som DT770 Pro og ingen av de har like kraftfull lyd og dyp bass. Det er sikkert mange som mener DT770 har for mye bass, men jeg elsker det og det gjør det ikke enklere å like andre headset. :)

Nå må jeg jo ikke finne et annet headset siden jeg elsker mitt DT770 Pro, men jeg fikk forleden prøve Bose Quiet Comfort 15 og det var helt fantastisk, bortsett fra at lyden var kraftløs og selve øreklokkene for små. Jeg har små ører, men når øreklokker er borti øret så blir det ubehagelig etter noen timer synes jeg. Headsettet var veldig behagelig bortsett fra dette, men i Norge er vel prisen på disse over det dobbelte av budsjettet ditt.

DT770 Pro med aktiv støyreduksjon, som kan slås av og på (siden støyreduksjonen ga en slags vakumfølelse når det var lite støy), hadde jeg glatt betalt 4-5k for. :) Jeg flyr ikke ofte, men jeg synes DT770 Pro er nesten ubrukelig på fly tross i passiv støydemping som fungerer utmerket til vanlig.

Jeg har også sammenlignet mitt DT770 Pro med Sennheiser 595 og Sony MDR-V700DJ og jeg synes begge disse hadde for nøytral lyd, for lite bass og en veldig plastikkfølelse. 595 hadde dessuten en rar form på klokkene og ble fort ubehagelig å ha på synes jeg.

Lenke til kommentar

Til film kan jeg nesten ikke se for meg at det finnes noe bedre i den prisklassen pga bassen. Jeg så Dark Knight hjemme med mine DT770 Pro og det var nesten som å se den på kino. :p

Her er noen lister i alle fall:

Head-fi : Buyer's guide

Disse to får mye god kritikk på alt bortsett fra materialet i putene. :)

Audio Technica ATH-M50

Audio Technica ATH-A900

Dessuten ser jeg Sennheiser 595 oftere anbefalt enn DT770 Pro, men jeg tror det er fordi mange som er ute etter headsett til over 1000kr er ute etter litt mer nøytral lyd enn det DT770 Pro gir.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

DT770 Pro 80 Ohm får man jo en del rimeligere enn de andre i serien. Noe som resulterer i at man får veldig mye for pengene. Når det er sagt har DT770 Pro.

Kan jo være verdt å nevne Denon AHD1001 hos hifiklubben. AKG K171 MK II holder seg også innen for prisen, men har en god del mindre bass enn DT770. Noe som muligens gir en mer realisisk presentasjon av de sistnevnte musikksjangrene, men som ikke gjør det like bra på death metal etc. (selges f.eks. www.procom.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...