Gå til innhold

To på nett


Anbefalte innlegg

Hallois.

Jeg har i en periode nå hatt problemer med nettet. Alt av surfing, streaming går flytende, men når jeg skal inn på online spill, som for eksempel counter strike eller liknende, så fyker pingen i været, gjerne over 2 - 300. Jeg fant dog ut at når søstera mi skrur av pcn (og jeg er den eneste på nettverket) så fungerer nettet helt fint. Jeg har også prøvd at hun er på pcn, uten at hun har noen torrents eller liknende gående. Men så lenge hun er koblet til internett, si surfer på vg.no, så går spillinga dårlig. Jeg lurer på om det er slik at så lenge hun er på internet, så deles kapasiteten min i to, eller er det slik at man har en viss mengde med nett til rådighet, så om hun bruker minimale ressurser på sin egen pc, så burde jeg i bunn og grunn ha mer enn bra nok nett til å kunne spille. Jeg lurer også på om jeg kan prioritere enkelte programmer slik at de har hovedprioritet på nettet, kanskje det kan fungere?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du deler nok ikke nettverket ditt i to, nei..

 

Dere har en total linje inn som dere deler på antall maskiner.. men hvis ikke søsteren bruker all sin kapasitet vil den stå ledig og du kan bruke den.. Du kan prioritere ting i nettverket ja, med feks QOS fra dlink. Finnes sikkert noe annet hvis du ikke har dlink router også..

 

Det kan også være din søster har ett virus som sluker nettverk når maskinen står på utenatt henne gjør noe. så jeg ville kjørt en virus scan på pcen hennes.. ( trend micro ) som er nettbasert er fint.

 

Du burde også åpne porter til feks cs i nettverket ditt.. det vil også optimalisere spillingen. :)

Endret av xzindor
Lenke til kommentar

Hva med litt feilsøking!?

- Installere wireshark på problem-pc'en og se hva slags trafikk som går mellom henne og routeren din.

- Eventuelt koble inn en HUB i mellom internett og routeren hvis du har en. Da kan du ta opp trafikken og studere forskjellen fra før og etter tilkobling av problem-pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...