morgan_kane Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Hei, er det toll på minnekort kjøpt på nettbutikk i Sverige? Min mor har kjøpt seg symaskin som bruker en spesiell type minnekort for å lagre broderier på. Nettsiden jeg har sett etter minnekort på heter http://www.brothershopen.se/ Direktelink rett til minnekortene. Som dere ser så koster alle over 200kr grensen, men så er det noe somer tollfritt eller noe sånt. men fant ikke minnekort på listen til toll.no. og et annet spørsmål, det ser ut som prisene varierer ettersom det er trafikk på siden. kostet 480kr isted og nå 561kr. ettersom jeg også har forstått så er svensk mva lagt til. hvordan få det fjernet? Symaskinen er foresten en innovis 500d, går vell også under navnet brother disney. Endret 24. januar 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Teac Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du må belage deg på å betale moms 25% på varen og på frakten. I tillegg må du nok ut med et forenklet tollgebyr på 80-90,- ca. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 200nok grensen er uansett for moms. Alt man importerer over 200nok må man betale moms på. Med untak av elektroniske varer som blir transportert elektronisk. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 toll.no Det litt lenger ned på den sider noen varer som er tollfrie, der står det at CD og DVD er tollfrie varer. men ikke minnekort, det burde vell være i samme klasse.... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Har kjøpt minnekort før uten at det har vert ett problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå