scoopy Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 hei, har et kodak dx4330 med en 128mb brikke, hvilken oppløsning osv bør jeg bruke for og få flest mulige bilder på brikken, men i god nok kvalitet til at man kan få "fremmkalt" bilder på en fotobutikk i god nok kvalitet for standard bildestørrelse? Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 "2 megapixel", 1600x1200, er akkurat 300ppi, som noen mener er nok for gode utskrifter - dinside.no hevder det i sin test av framkalling av digital bilder på postordre. Velg da også minst mulig kompresjon. Kan kameraet ditt stilles ned til 2 megapixels så kan du nok skvise inn i overkant av 120 bilder på 128MB. En annen strategi er å justere størrelsen på forhånd, og ta større bilder når en vet de skal skrives ut [da fortinnsvis større enn 10x13], og mindre hvis de bare skal sendes i epost/legges ut på en webside. Men en kan jo lett glemme å "skru opp" før en tar Årets Bilde da :-? Lenke til kommentar
scoopy Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 ok er jo det som er problemet, man tar bilder med kvalitet kun til og poste på nettet, sende som email etc, så tar man som du sier, årets bilde, også angrer man seg sinnsykt over at man ikke hadde på bedre kvalitet.. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Minnekort er billige, så jeg tar alle opptak med høyeste .jpg-kvalitet. Deretter klargjør jeg bilder med en kopi, alt etter hva de skal brukes til. Originalene oppbevares på en annen, sikker plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå