Brothers Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 jeg skal bytte kabel fra pcen til anlegget å da er ejg usikker på hva som er best om jeg skal ha optisk eller coaxial, lengden på kabelen må desverre være mellom 7-10m så er veldig usikker hva som passer best.... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du må ha coax siden det ikke finnes så lange optiske kabler. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 jeg HAR funnet optisk på 10m... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Har du link? Jeg har aldri sett en Toslink-kabel på mer en 2 meter. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 SANDBERG OPTICAL TOSLINK-TOSLINK 10M NS (506-03) jeg har liksom ikke så mye vett på slikt men så vitt jeg fantut kunne den brukes men kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Bra at noen har kommet med lengere optiske kabler. Om du bruker en optisk- eller coax-kabel på 10m er akkurat det samme. Du vil ikke merke noen forskjell på lyden. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Toslink-standarden sier vel 5m 10m, (finnes myriader av 5m toslink der ute). Men signaltapet er så lavt i glassfiber/akryl, så det er nok ingen problemer å bruke en 10m kabel (mener å huske at andre på forumet har rapportert problemer over 25m) Wiki: TOSLINK may use inexpensive 1 mm plastic optical fiber, or it can use higher quality multistrand plastic optical fibers or even quartz glass optical fibers, depending on the desired bandwidth and application. TOSLINK cables are usually limited to 5 meters in length, with a technical maximum[1] of 10 meters, for reliable transmission without the use of a signal booster. However, it is very common for interfaces on newer consumer electronics (satellite receivers and PCs with optical outputs) to easily run over 30 meters on even low-cost ($0.25/ft) TOSLINK cables. Endret 10. februar 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå