Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 - Oppløsnings problem

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny pc rett før jul nå, og har hatt et oppløsnings problem helt siden da. Lest litt på dvs forumer og prøvd litt forskjellige løsninger, men ingenting har fungert for meg enda.

Mitt problem er at oppløsning i windows 7 går max til 1280x1050, enda skjermen er for 1680x1050. Drivere er oppdatert til latest version. Hadde ikke dette problemet med windows XP, så det må være noe med win 7.

Bruker en Samsung 22" Wide Syncmaster T220 skjerm, og Radeon HD 5870 1GB GDDR5 skjermkort.

Noen her som vet hva dette kan komme av? Begynner å bli rimelig lei av å kjøre 1280x1050.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt sikkert ikke W7 som lager problemet.

Hvilke drivere har du oppdatert? Min nye 24" er kun installert som "generic pnp skjerm".

Likevel er det ikke noe problem å kjøre 1920x1080 på den. Sjekk i device manager (enhetsbehandling) hva skjermen din er installert som der. Kanskje du skulle prøve å innstallere den som det samme som min om ikke den er det allerede? Ser at selv om den kalles "generic pnp skjerm" i device manager så er navnet på skjermen rett der hvor man endrer oppløsningen.

Du er 100% sikker på at ikke dette er et problem med det nye skjermkortet?

Har du testet det gamle kortet i den nye pcen og er det samme problem?

Windows update kan du også teste.

Lenke til kommentar

Skjerm og skjermkort drivere er det jeg har oppdatert. Skjermen er også instalert som "generic pnp skjerm". Har ikke testet det gamle kortet nei, vil ikke rote for mye inni pc`n med tanke på at jeg ikke kan så frykelig mye om det, men det kan jo være det som er problemet.

Har prøvd å lage custom drivere via en nvidia fix jeg fant, men da fikk jeg satt til 1400x1000 et eller annet og ikke høyere.

Kan det være pga kablene fra skjerm til kort?

Lenke til kommentar

Nei, det er nok driveren din som er problemet. Last ned driveren for win7 hos nvidia og for vista - avinstaller skjermkortet, og installer så driveren direkte. Først for win7, funker ikke den så for vista.

Vista drivere funker for win7 ganske så bra - men pass på at du har riktig os driver for 32 bit eller 64 bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...