Gå til innhold

Skal kjøpe gaming pc til 3-5k

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har planer om å kjøpe meg en gaming pc til ca 3-5000 kr. Har ikke så mye peiling på pc, men har tenkt til å kjøpe deler å bygge selv(kjenner en kar som er god til å bygge)

Får man en grei pc som drar cod, cs, gta osv.. for denne prisen?

Noen forslag til oppsett?

Har skjerm, mus og tastatur :)

Takk på forhånd :)

Endret av TurboHolte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du er student vill eg anbefale dustin som gir deg gratis frakt + % rabat på mangen av produktene (kan varier fra 1-5% og til 50%)

Det er ikkje så veldig mye og bruke på ein pc. Siden du har Mus, skjerm og tastatur har du sikkert ein gammal pc i huset, som vi kan bruke nokre deler over til den nye.

Bra handleliste fra benny, men på nyeste spelene som Cod og GTA vill du merke at du må stille ned på grafikken pga låg fps men skal forsatt vere spelbart.

Lenke til kommentar

Litt tidleg for studentrabat. Om du kunne nevne specs på den gamle pc-en ville det hjulpet veldig mye. Bruke forsatt gamle hardiskane mine så lenge dei er brukende.

Men siden pc-en er såpass gammel vill me ikkje klare spare stort, det blir GPU og CPU som trekke ned systemet. Men du bruke sikkert den gamle skjermen så grafikken får du ikkje utnytte fult ut uansett vill eg si du har ein bra anbefaling for eit budget på 4-5k.

Du kan sikkert spare ein par hundre lappe med å sjekke prisen oss andre nettbutikke men ikkje så veldig mye å spare inn

Lenke til kommentar

hvis gtaiv er et av favorittspillene så bør vi prøve å få rom for en 4 kjerner, og siden vi er på så stramt budsjett som dette, må vi nesten tyne hver krone ut til ytelse. Nå greide ikke å tyne inn en 4 kjerner, men noe mer ytelse out of the box enn dette er vanskelig å få til.

Lg dvd brenner

760 chipset hk . DDR2

4 gb DDR2

Amd Athlon x3 2,9 ghz - 3-kjerner

Asuss Radeon 5850

Chieftech 500w

Samsung 250 gb hdd

Coolermaster Elite kabinett

Totalt kr 4967,-

Ok vi måtte ofre DDR3, liten hardisk for å få rom til radeon 5850, amd 435 skulle være god nok til å ta nesten full utbytte av radeon 5850.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...