Svennulf Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg vil koble min gamle DVD-spiller til min nye monitor, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til (om det i det hele tatt går da). Kabler og videosignaler kan jeg særdeles lite om.. DVD-spiller: Sony DVP - NS310 Scart/RGB-utganger Monitor: BenQ G2412HD D-sub/DVI/HDMI-innganger Er det mulig for meg å få dette til på en enkel og rimelig måte? Holder det med en eller annen kabel/overgang, liksom? (Lyden tenkte jeg å kjøre gjennom en gammel Sony STR-DE485E surroundreceiver, om det har noe å si) Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du kan kun bruke denne. Relativt dyr løsning, så å kjøpe en ny DVD spiller med HDMI utgang er nok det beste. http://www.nettdata.no/catalog/product_inf...roducts_id=1766 Grunnen er at Scart er analogt, HDMI er digitalt. Derfor ingen enkel overgang. Lenke til kommentar
Peat Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Her har du et mye billigere alternativ, som tydeligvis virker som det skal (se diskusjonen nederst på siden). Det er mulig de har andre modeller som også gjør samme nytten. Jeg har ikke lett så hardt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Men den boksen har Component Video(YPbPr) inngang. Og DVD spiller har SCART RGB ut. Det går jo ikke. Lenke til kommentar
Svennulf Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Takk for svar, folkens. Virker som jeg hadde grunn til å bekymre meg litt da. Å pøse masse penger ut på en eller annen liten gizmodings frister ikke noe særlig. Kjipings at DVD-spilleren min bare har scart-utgang og en sånn line out, RGB, eller hva det nå heter (gul=video og hvit/rød=audio). For lyden ville jeg ikke hatt noen problemer med: digital coaxial utgang. Surt om det eneste reelle valget (utenom å spille av DVDer på PC'n) er å kjøpe en ny DVD-spiller når den gamle, trofaste egentlig funker som bare det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 ... og en sånn line out, RGB, eller hva det nå heter (gul=video og hvit/rød=audio). Det heter kompositt video. RGB har du i SCART kontakten. Nesten alt utstyr som kan håndtere video (dvs TV) har kompositt. Men det er dårlig kvalitet og som regel ikke av interesse for DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå