WillY- Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Detta kortet var nok i det største laget! Det var såvidt jeg klarte å få min HD5870 inn i kabinettet. Grunnet noe teit HD ramme plassering i dette tilfelle, så blokkerer SunBeamTech Transformer kabinettet mitt luftuttaket på skjermkortet: http://img684.imageshack.us/img684/5141/hd5870.jpg På idle ligger kortet på rundt 60+ C, og på load kommer den oppi 80+ C! Regner med detta ikke er helt bra? Må vel kanskje kjøpe nytt kabinett? Eller er det noen måte å få fjerna ramma på? baufil er jo en løsning, heh... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 80 grader er ikke noe stress. Så lenge det er stabilt så er det ikke noe å bry seg om. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Ikek rart du har så høy temp på skjermkortet. Det er jo nesten trykket nedi bunnen av kabinettet, slik at det er omtrentlig null mulighet for viften å trekke inn luft. Løsningen er nok et nyere og mer egnet kabinett. Du kan også vurdere vannkjøling, men det vil bli mer komplisert og dyrere enn et nytt kabinett. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det kommer ikke noe luft ut bak der, all luften går ut der du kobler til skjermen din, men hadde jeg vært deg hadde jeg satt skjermkortet i den øverste PCIe porten din og muligens satt vifte hastigheten opp noen hakk manuelt i CCC Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Ikek rart du har så høy temp på skjermkortet. Det er jo nesten trykket nedi bunnen av kabinettet, slik at det er omtrentlig null mulighet for viften å trekke inn luft.Jeg ble nødt til å flytte kortet til den nederste PCIe porten, fordi kortet trykker borti HK vifta (den du ser på bildet). Den lagde en irriterende lyd. Tror du det hadde gått greit å koble ut denne HK vifta? Det kommer ikke noe luft ut bak der, all luften går ut der du kobler til skjermen din, men hadde jeg vært deg hadde jeg satt skjermkortet i den øverste PCIe porten din og muligens satt vifte hastigheten opp noen hakk manuelt i CCCAh, så HD ramma er egentlig ikke noe problem? Har begynt å justere vifta litt i CCC nå ja. Men det bråker jo litt da. Må sette den godt oppi 40% for å se noe stor forskjell. Det er vel kanskje fordi den ikke får trekt inn nok luft der nede som dere sier. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du kan vurdere en passiv Chipset Kjøler. https://prisguiden.no/produkt/27278 https://prisguiden.no/produkt/80860 Og om du synes gradene skulle stige litt for mye, kan du vurdere en slik: https://prisguiden.no/produkt/114314 SpotCool-en vil også da gi litt mer kjøling til skjermkortet også. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 den første kjølren er jo gigantisk høy iforhold til den han har fra før av ..... Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 De der vil nok neppe gå. Den vifta jeg har der fra før av er ganske flat. Så vidt høyere en selve PCIe porten. Men jeg tar det som at den er viktig? Var bare en kamerat av meg som nevnte at han hadde kobla ut sin, uten å få noen problemer Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Er ikke det vifta til GPUen på HK? Er jo Nvidia-logo. Isåfall kan du bare deaktivere HK-grafikk i BIOS og ta bort den viften. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Er ikke det vifta til GPUen på HK? Er jo Nvidia-logo. Isåfall kan du bare deaktivere HK-grafikk i BIOS og ta bort den viften. Så enkelt er det nok ikke, chippen vil fortsatt ha ett varme problem da den håndterer andre ting også slik som SATA, IDE, PCI og ikke minst PCI-E! Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 GPU på HKen? Aldrig hørt om Jeg har to vifter på hovedkortet http://tech2.in.com/media/images/img_5195_...0fullboarsd.jpg Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Mente GPU som i integrert grafikk. 007CD: Åh, åja. Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Mente GPU som i integrert grafikk.Ja vet. Ante ikke at det var noe slikt på hovedkortet hehe. Men dere tror ikke det er HD ramma som skaper noe problemer her altså? Heller det at kortet sitter laft? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Stemmer, det sitter veldig lavt, burdte ordne sånn at det får lettere tilgang på kald luft. nei du kan nok ikke bare koble ut vifta ... Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Jupp, hadde nok rett der ja Den ligger ikke så høyt under load nå som jeg flytta den. Ble litt sjokkert når jeg satte i skjerm nr 2, og den økte med 10 grader da Trodde ikke det hadde så mye å si. Hvor burde egentlig faregrensa for et skjermkort gå (eller all hardware egentlig)? 90 grader? 100?! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Når man får artifacts. Eller kanskje 80-90+ Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Hmm, rart jeg ikke har fått det egentlig. Lå på 85 grader en dag, og da tryna spillet. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 80 grader er da helt normalt. Du kan nappe ut vifta på HK, og montere en annen vifte på et eller annet kreativt vis Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 stille opp skjermkort viften? ha den på 50% under gaming;) på mitt ligger det ca på 30grader når viften er på 50% og rundt 20grader på 20% uten load;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå