Gå til innhold

Trenger navn på filmer som er ulovlige å selge i Norge

Haarvekst

Anbefalte innlegg

Hei

Holder på med særemnet mitt. Det handler om hvor grensen går for hva som er tabu nå og for femti år siden. (raskt forklart) Jeg leser nå bøker som var ulovlige før, typisk fra bohem miljøet. Nå trenger jeg noe som har blitt sensurert den dag i dag. Det første jeg tenkte var Ichi the killer som jeg har hørt er blitt ulovelig, har dere noen andre ideer?

Har vurdert å fokusere på kina, det er mer aktuelt der akkurat nå.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker veldig for link Levaiathan.

Millers crossing forbudt faktisk.

Ja det vil fokusere på at hvis noe blir ulovlig i dag, er det som regel pågrunn av ekstrem vold, mens (så langt jeg har funnet ut) var bøkene fra 1900 -1950 ulovlige på grunn av erotiske skildringer og at det skildret stygge sider av Norge. Er ikke helt sikker på det. Derfor tenkte jeg det var bedre med Kina, med tanke på at de er ganske ekstreme på akkurat dette.

Som sagt jeg er ikke 100% sikker på dette, så må gjøre mer research.

Er det noen som har noe konkrett på at ichi the killer er ulovlig, skal søke litt mer nå. Men hvis noen har noe så hadde vært greit. :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har noe konkrett på at ichi the killer er ulovlig, skal søke litt mer nå. Men hvis noen har noe så hadde vært greit. :)

"I Medietilsynets begrunnelse av Ichi the Killer-forbudet heter det blant annet at filmen gjør bruk av ekstreme og nærgående voldshandlinger, som mishandling, tortur og voldtekt."

Lenke til kommentar

takker igjen, fant denne imdb. Rart at Bare Norge og Tyskland har gjort den forbudt, og litt morsomt at Nederland har 16 års grense.

Germany:18 (heavily cut) | Portugal:M/18 | Chile:18 | Sweden:15 | Brazil:18 | Germany:(Banned) (uncut) | Norway:(Banned) (re-rating) (2008) | Sweden:18 (DVD rating) | Australia:R | Canada:18+ (Québec) | Finland:K-18 (DVD rating) | France:-16 (DVD rating) | Hong Kong:III (cut) | Ireland:18 (heavily cut) | Italy:VM18 | Japan:R-18 | Netherlands:16 | New Zealand:R18 | Spain:18 | UK:18 (cut) | USA:R (cut) | USA:Unrated | Germany:BPjM Restricted

Lenke til kommentar

http://www.medietilsynet.no/Documents/Aktu..._the_killer.pdf

No problem.

De aller fleste filmene på listen som Levaiathan postet ble lovlig igjen i 2003 (eller tidligere). Listen over filmer som er totalforbudt i Norge nå tror jeg er ganske kort. Jeg vet kun om Ichi the Killer (som var en latterlig avgjørelse, men det er en annen diskusjon).

Du kan prøve å sende en mail til medietilsynet og spørre om en liste over filmer som er totalforbudt i Norge idag. Hvis du får svar så post gjerne listen her. Hadde vært interessant å vite.

Edit: Virker som 'Murder Set Pieces' også er ulovlig.

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar
Nå kan det hende jeg bommer fatalt, men er ikke Hostel ulovlig å selge i butikker/leie ut i Norge?

Certification:

Iceland:16 | Canada:18+ (Quebec) | Canada:18A (Alberta/British Columbia/Manitoba/Nova Scotia/Ontario) | UK:18 | Netherlands:16 | New Zealand:R18 | Germany:18 (nf) | Australia:R | Switzerland:18 (canton of Vaud) | Switzerland:18 (canton of Geneva) | Singapore:R21 (cut) | Sweden:15 | Mexico:D | Argentina:16 | Portugal:M/18 | Brazil:18 | South Africa:16 | Philippines:R-18 (MTRCB) | Belgium:KNT | Hungary:18 | Finland:K-18 | South Korea:18 (re-rating) (cut) | South Korea:Limited (original rating) | USA:R (certificate #42205) | Italy:VM14 | Germany:Not Rated (SPIO/JK) (extended version) | France:-16 (with warning) | Norway:18 (self applied) (with warning) | Malaysia:18SG (unrated DVD version) | Malaysia:(Banned) (theatrical) | Hong Kong:III | Japan:R-18 | Italy:VM18 (re-rating) | Taiwan:R-18

Usikker på hva det betyr tho, men står hvertfall ikke banned på.

Eller jeg antar at filmen blir solgt i Norge, mener jeg har sett den i kiosk/butikk for lenge siden.

http://www.imdb.com/title/tt0450278/

Endret av Léon_
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at den ikke er ulovlig, jeg har ikke sett den i en butikk på en stund da. Vil tro at Hostel 2 er mer aktuell, føler den er mer. Uprovosert og bare for å være ekkel. Sånn som det ser ut nå er det voldtekt de slår hardest ned på, har ikke funnet noe konkret men jeg vil tro barnemord også. (Hostel 2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...