TheSnidr Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Startet nedlastinger på datamaskinen her om dagen, og gikk fra den. Da jeg kom tilbake var hardisken full. Det vil si stappfull. Jeg trodde ikke det var noe problem - det var jo bare å slette noe, right? Men av en eller annen grunn kan jeg ikke slette noen ting. Eller jo, jeg kan slette det, men hver gang datamaskinen får bluescreen, kommer alt tilbake. Ingenting skjer når jeg prøver å formatere hardisken. Datamaskinen fungerer som den skal, bortsett fra at jeg får fullt av feilmeldinger om at windows ikke klarer å lagre midlertidige filer. Hva kan jeg gjøre for å fikse problemet? Skulle helst ha fått overført noen filer fra datamaskinen til en ekstern hardisk før eventuell formatering, men hver gang jeg prøver får jeg bluescreen. EDIT: By the way, dette er en bærbar datamaskin jeg har fått av skolen, hvis det er relevant Endret 24. januar 2010 av thesnidr Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Kanskje du er infisert med malvare. Prøv å scanne med SAS og MBAM. Du bruker vel Antivirus og Firewall ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Tviler på at virus er årsaken til oppførselen. Beskrivelsen stemmr 100% med det du vil oppleve når systemharddisken er full. For å rydde opp vil jeg anbefale et eksternt harddiskkabinett (SATA ellr IDE avhengig av harddisk i den bærbare). Monter harddisken inn i denne og koble harddisken til en annen maskin som ekstern harddisk. Rydd så opp på harddisken før du plasserer den tilbake i din egen maskin. Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Johome: Bruker windows security ett eller annet, fulgte med datamaskinen. Men jeg tror ikke helt du forstod problemet mitt - hvordan skal jeg kunne laste ned et nytt antivirus når hardisken er full? PerB: Det må vel gå an å slette filer via software? Hvorfor går ikke det lenger når hardisken er fylt opp? Ettersom jeg ikke har tilgang hverken på hardiskkabinett eller annen datamaskin, skal jeg la IT ansvarlig på skolen se på den i morgen. Kanskje han kommer på noe. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Forsøkt å slette mens du holder inne shift? Da går det ikke innom papirkurven din. Kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Prøvde å slette et av spillene mine, men jeg får denne feilmeldingen: Kan ikke slette mappen: Mappen er ikke tom Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Da er det noe som er i bruk. Enkleste er faktisk å plassere harrdisekn i en annen mskin å rydde opp. Windows vil alltid gi problemer når du nærmere deg null i ledig harrdiskkapasitet. I værste fall kan viktige filer, registtry m.m. bli ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå