Gjest Gutt18 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei! Jeg og dama var uheldige i dag og klarte å sprekke kondomet etter 5 min med rolig penetrering. Har noen korte spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på - Da jeg kommer veldig sent så er jeg 99.9% sikker på at det ikke har kommet noe sæd. Værdt å ta risiko på at det skal gå bra uten pille? (skal ta angrepille uansett men vil bare høre litt om hva dere har å si ) - Hun er 1 uke i fra mens, hvordan er sjangsene for å bli gravid i denne delen av syklus? - Planen var å starte med p-piller ved neste mens, hvordan vil det fungere om hun tar angrepille 1 uke før? Kan vi ha samleie uten kondom da? Takker meget for svar :) Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Dersom du alltid kommer sent, tror jeg du kan føle deg ganske sikker. I alle fall med angrepille tviler jeg på at dette vil være noe problem. Vil imidlertid tro at dama vil være ganske fortvilet, så om en 3 ukers tid vil jeg anbefale en graviditetstest:). Tror det varierer fra person til person, men mine erfaringer er at det er lettest å bli gravid to uker før mens. P-piller bør dere ha en prat om med autorisert personell, f.eks. en helsesøster eller lignende Lenke til kommentar
kinevass Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) - Da jeg kommer veldig sent så er jeg 99.9% sikker på at det ikke har kommet noe sæd. Værdt å ta risiko på at det skal gå bra uten pille? (skal ta angrepille uansett men vil bare høre litt om hva dere har å si inv_biggrin.gif - Selv om du ikke kom inni henne, er det store sjanser for at det kan ha kommet noe sæd inn i henne, da det stadig kommer væske ut av penis ved samleie. - Hun er 1 uke i fra mens, hvordan er sjangsene for å bli gravid i denne delen av syklus? - Sjansen for å bli gravid var for henne litt større noen dager nærmere hennes siste mens, eggløsning ligger på ca. 14 dag i den 28 dager lange syklusen. Men, man kan i teorien ALLTID bli gravid. - Planen var å starte med p-piller ved neste mens, hvordan vil det fungere om hun tar angrepille 1 uke før? Kan vi ha samleie uten kondom da? - Dere kan ikke ha sex uten kondom før hun har brukt p-piller i minst 12 dager for å være sikker. Starter hun på p-pillen ved første dag av mensen er hun sikker iløpet av en dag, men om du vil ha sex med henne når hun har mensen er vel en annen sak:) Endret 24. januar 2010 av kinevass Lenke til kommentar
Gjest Gutt18 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 - Dere kan ikke ha sex uten kondom før hun har brukt p-piller i minst 12 dager for å være sikker. Starter hun på p-pillen ved første dag av mensen er hun sikker iløpet av en dag, men om du vil ha sex med henne når hun har mensen er vel en annen sak:) Her forsto jeg ikke helt. Hvis hun starte med p-piller ved første dag av mens (altså forutsett at hun har tatt angrepille 7 dager før) så er hun sikker? Eller må det gå 12 dager etter dette igjen? (trodde det var hvis man begynte midt i syklus man måtte vente en stund?) Takker for gode svar :) Lenke til kommentar
Gjest Gutt18 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 - Dere kan ikke ha sex uten kondom før hun har brukt p-piller i minst 12 dager for å være sikker. Starter hun på p-pillen ved første dag av mensen er hun sikker iløpet av en dag, men om du vil ha sex med henne når hun har mensen er vel en annen sak:) Her forsto jeg ikke helt. Hvis hun starte med p-piller ved første dag av mens (altså forutsett at hun har tatt angrepille 7 dager før) så er hun sikker? Eller må det gå 12 dager etter dette igjen? (trodde det var hvis man begynte midt i syklus man måtte vente en stund?) Takker for gode svar :) Lenke til kommentar
kinevass Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 - Dere kan ikke ha sex uten kondom før hun har brukt p-piller i minst 12 dager for å være sikker. Starter hun på p-pillen ved første dag av mensen er hun sikker iløpet av en dag, men om du vil ha sex med henne når hun har mensen er vel en annen sak:) Her forsto jeg ikke helt. Hvis hun starte med p-piller ved første dag av mens (altså forutsett at hun har tatt angrepille 7 dager før) så er hun sikker? Eller må det gå 12 dager etter dette igjen? (trodde det var hvis man begynte midt i syklus man måtte vente en stund?) Takker for gode svar :) Ja, altså, hvis hun starter på p-pillen midt i syklusen f.eks. altså når hun ikke har mensen, skal hun vente minst 12 dager med å ha sex uten kondom. Starter hun på p-pillen ved første dags menstruasjon er hun sikker ved første dag:) Angrepillen hindrer bare en graviditet i å starte, men den kan ikke brukes som prevensjon. Håper det klarnet opp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg