voidDraw() Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei! Har en bror som har klart å glemme/skrevet feil passord på maskinen sin og han kommer ikke inn. Dette er da en PC med Windows XP. Er det noen måte jeg enkelt og greit kan resette Windows passordet til brukeren hans? Det er en administrator bruker, så jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det enkleste er å boote fra et verktøy som dette: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Takk for svar Har faktisk prøvd det. Lastet ned programmet og instalerte det med Windows 7 sitt automatiske .ISO installasjonsverktøy. La det inn på en DVD og prøvde å finne DVD drevet i boot rekkefølgen, men jeg fant ikke et direkte navn, så jeg prøvde alle de andre mulige kombinasjonene. (LS120, CD-ROM etc etc). Dette funket ikke, diverse at maskinen gikk direkte til å boote fra hardisk. Drevet fungerer som det skal ellers i Windows. Endret 24. januar 2010 av Wow 0_x Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg vil anbefale deg å bruke et skikkelig brenneprogram og en CD-plate. Til brenning anbefaler jeg InfraRecorder som er fri programvare. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det letteste er å bare gå inn i sikkermodus. Videre går du inn på den skjulte admin- brukeren, så inn på brukerkontoer og sletter PW på din brors konto. Simple Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du trenger vel ikke skrive inn noe passord hvis du starter i safe-modus? Eller? Bare starte i safe-modus også fjerne passord? Eller er jeg helt på bærtur nå? Husker at brodern og meg kødda med hverandre når vi var yngre. Bytta passord på hverandres kontoer osv. Lenge siden tho, så mye mulig at jeg tar feil. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Dere to siste: Under installasjonen settes passord på brukeren med navn «administrator» som jeg håper at alle med mer enn to i skills ikke lar det stå blankt. Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har gode erfaringer med Ophcrack Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Dere to siste: Under installasjonen settes passord på brukeren med navn «administrator» som jeg håper at alle med mer enn to i skills ikke lar det stå blankt. De aller fleste har en skjult admin- bruker i systemet, dermed kan man lett gå inn på denne i sikkermodus, da den ikke er synlig ellers. Fin metode når man har glemt passord, men ja - ikke direkte trygt OS. I Vista er ikke denne brukeren synlig i safe mode heller, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det er lite skjult med kontoen med navn «administrator» og den setter du passord på under installasjonen rett etter nettverksinstillinger. At mange bare trykker neste, neste, neste under installasjonen og åpner systemet sitt for å bli veldig lett tatt over (Tips: kjør mmc i run (Microsoft Management Console), legg til en modul som disk-management og velg å koble til en ekstern maskin. Skriv inn maskinnavn, brukerkonto og passord (administrator og blankt passord dersom den du skal gjøre dette mot ikke har skills) og du vil få en liste over brukerens harddisker og partisjoner. Høyreklikk og velg format. Ved neste install av systemet regner jeg med at den personen ikke bare trykker neste når denne veldig viktige skjermen kommer opp. Du trenger heller ikke gå i sikkerhetsmodus for å få tilgang til «administrator». Den er flott tilgjengelig både under innlogging og runas når som helst. Det eneste er at den ikke vises dersom ikon-klikk-innlogging er aktivert, men på den skjermen er det bare å trykke CTRL-ALT-DEL to ganger for å komme til skikkelig brukerprompt hvor du kan skrive inn «administrator». Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå