Gå til innhold

muligens nytt system (intel) men trenger evt råd.....

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kansje gå til innkjøp av ny pc snart (intel system)

og da har jeg plukket ut noen deler som jeg selv mener er bra.

IKKE gidd og spør hvorfor ditt og hvorfor datt, si heller din mening om hva som bør/kan forandres.

jeg vil også ha sagt, jeg tenker litt fremover mhh til at pc skal være bra til neste år osv 8)

Jeg kommer også antaglig til og ville få mest mulig ut av systemet (altså overklokke) med luftkjøling, og jeg har hørt at boxed kjølerne til Intel er rimelig bra til disse formål også (men vil helst ikke at maskinen skal ligge i 100 om dere skjønner :) )

Ok here goes:

DVD;

LG DVD Spiller 16x/48x Retail m/powerDVD (var billig)

CPU;

Intel P4 2.8GHz BOXED PC800

Floppy;

Sony Diskettstasjon 3,5" Sort (hva skulle man gjort uten :p )

HDD;

Seagate Barracuda 7200RPM 120GB 8MB cache (vil ha en mest mulig stillegående harddisk men som samtidig gir god ytelse, Seagate er vel ikke så verst? :) )

Hovedkort;

Asus P4C800 DELUXE 800MHz bus (har hørt det skal være bra)

Kabinett;

Chieftec Matrix Big tower m/dør blå (360w, evt en annen alternativ strømforsyning om det trengs?)

Kabinett kjøling;

3Stk PAPST 80x80x25 12/19db (eneste varer sammen med noe annet stæsj som bestilles fra microplex)

Lydkort;

Creative Soundblaster Audigy2 (med THX og slikt, uten 5 1/2" saken (koster drøye 1000lappen))

RAM;

2x TwinMOS PC3200 512MB m/winbond

Musemattebundle;

Microsoft Intellimouse explorer 3.0 m/icemat black (har en fUnc matte som jeg kommer til og bruke, icemat'en kan vere god og ha i bakhånd eller til gamling pc'en)

Tastatur;

Logitech Internet navigator keyboard SE (black)

Skjermkort;

Sapphire Radeon 9700PRO AIW evt et Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Edition (er ikke helt sikker)

Skjerm;

Har ikke funnet noen enda....så jeg venter iallefall på tips om denne.

Alle deler (utenom de som står noe annet ved) skal bestilles fra komplett

Og til alle dere som har lest igjennom og er villige til og komme med konstruktiv kritikk og hjelp.......

På forhånd takk! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt et annet hovedkort. Ganske enkelt fordi Asus har fått en del kritikk for sitt valg av southbridge og raid-kontroller. Jeg ville også valgt en Serial ATA disk.

Ville også betalt de 100 kr det koster ekstra for å få et Sapphire Radeon 9800 Pro kort fremfor et 9700 AIW - med mindre du virkelig har tenkt å utnytte de spesielle featurene som er med AIW kortet. Komplett har inne Hercules sitt 9800Pro kort, det er fetere (utseende og bundle), men koster 350 kr mer enn sapphire sitt - noe det er verdt med tanke på den massive bundelen som er med.

Lenke til kommentar

Som regel er de lydkortene som følger med på hk av elendig kvalitet. Gå for audigy 2, det skal jeg også. Da blir det skikkelig kvalitet, noe man bør ha, ihvertfall hvis man spiller mye. BTW, right on med cpu og DVD-spiller. MEn ikke støtt Sonys markeddominans, følg mitt eksempel, boikott Sony, og kjøp deg NEC floppy istedet ! :yes:

Lenke til kommentar

hmmm......så interessant ut det hovedkortet.......

noen som han noen anelse om hvor langt det er mulig og få klokket en 2.8GHz (800MHz FSB) sammen med 2x 512mb PC3200 512MB TwinMOS brikker på P4P800 kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...