Gå til innhold

Militæret og mobil?

Anbefalte innlegg

Hei

jeg skal kjøpe meg ny mobiltelefon, men er litt i tvil siden jeg skal i militæret, men det er vel ikke så aktivt at man ikke har bruk for en dugelig mobil? Noen som har vert inne og har erfaringer?

sikkkert en teit post, men det får så være...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er en dum idë i det hele tatt.

Er du i militæret langt oppi nord (viss du ikke lever der fra før av ;)) er det ikke noe som er kjekkere enn å sende mldinger med jenta di eller kompiser hjemme (sørg for å skaff deg en jente/venner før du reiser, viss du ikke har, ellers kjeder du deg nok mer enn vanlig :p).

Ville kjøpt med en Nokia 3510/i viss det bare var sms du skulle utveksle med andre.

Viss du vil ha noe å gjøre på 24/7 er P800 grei å ha..

(pass på viss du har sjalu/rare romkamerater, å ikke la mobilen ligge for seg selv ;))

Lenke til kommentar

Nei, IKKE skaff deg dame før du reiser. Er et h3lvete! Men ja, du får absolutt bruk for mobil i militæret. Personlig har jeg aldri hatt så store regninger som akkurat da :) Men gjerne litt kjipt med skikkelig dyr mobil i felten over lengre perioder. Hadde selv en 3210, så d gikk fint :) (dog vanskelig å få batteriet til å holde i 14 dager). Ellers så pleier mobilnettet være bra utbygd der det er militær aktivitet, tenker da på ødemarka i nord der det ikke hadde vært særlig aktuelt ellers.

Lenke til kommentar

under rekrutten er det litt strengt. Du får ikke bruke mobil når du går i uniform. Får ikke ha den i lommen en gang. Men på kvelden kan du bruke den så mye du vil så lenge du ikke forstyrrer andre. I felten kan du også ta med deg mobil. men den blir fort ødelagt om det regner. sju-dukern(kukkirævv) er ikke verdens tetteste telt for å si det sånn.

Husk å ta med deg armbåndur. Når du ikke får brukt mobil er d greit å vite hva klokken er.

etter rekrutten er det chill. kan snakke i mobil hele dagen selv i uniform, og selv på appelplass. men du kan ikke gå og røyke samtidig i uniform.

ups offtopic

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en mobilteledon som tåler litt fuktighet/kondens. Nokia er veldig dårlig på dette området.

Det er også lurt med mobil-forsikring, det er lett å miste telefonen ute i felten o.l. Selv hadde jeg aldri med med telefonen min ute i felten, men det kan jo ha noe med størrelsen å gjøre. Jeg var inne i 1997, og jeg hadde en Philips Fizz. Den var ikke bare å stikke den i lommen...

Og som noen sa før meg, ikke skaff deg dame. Det går til helvete hvis du skal tjenestegjøre langt unna. Selv var jeg i ferd med å innlede et forhold da jeg skulle inn, men det ble det selfvølgelig ikke noe av! :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...