lur4d Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Har anskaffet meg en snedig bevegelsessensor jeg har koblet i garasjen (den er for små rom). Men i bruksanvisningen står det at den er bare for Ohmske belastninger. Sensoren er koblet til et armatur, men lysrøret blinker bare litt i endene, om jeg kan si det slik. Da slo det meg at kanskje et armatur/lysrør ikke er en Ohmsk belastning? : ) Går det an å finne et lysrør/armatur som funker til denne? Eller må jeg bytte ut armaturet til en lampeholder / bytte tilbake til bryter? Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Lysrørslamper er induktive laster pga. magnetfeltet som dannes i spolen. Du kan ikke bruke bevegelsesføleren til lampen din Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Skal du ha bevegelsessensor til lysrørarmaturen må du ha en med releutgang ellers tar du livet av utgangen på sensoren fort. Lenke til kommentar
nree Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136254537 Den har maks 300w for lavenergipærer/lysrør og er ip44 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå