Gå til innhold

Hva tror dere ? Noen deler som bør byttes ut ?

Anbefalte innlegg

Hei, ny her på forumet :)

Jeg kan ikke så mye om pc så tenkte det var lurest å spørre før jeg kjøpte ny pc.

Så, jeg vet vel egentlig at det jeg har satt sammen er omtrent så rått som det kan bli.

Men som sagt kan jeg ikke så mye om pc og vil vite om jeg kan få noen like rått, bare billigere.

Her er den hvertfall: Handlevogn

Og ja, jeg har lest om SATA 3 og USB 3.0 og vet at det snart kommer, men da kan jeg vel bare kjøpe en slik, eller ?

Ellers har jeg jo muligheten til å oppgradere til i9 om jeg skulle ha behov for det en gang i fremtiden. Og det er heller ikke noe problem å bytte ut GPU til GF100 om det blir noe tess.

Og hvis noen lurer så har jeg tenkt til å kjøpe 3 skjermer, hvis ikke hadde dette hvert tidenes waste, men må vente litt med det.

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten identisk med Komplett Extreme - Corsair Dream PC (etter rask konfig)

Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort

Corsair HX 1000W PSU

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950

ASUS Rampage II Extreme, X58

Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5

MagicView UCD-562 USB 2.0

Lite-On Blu-Ray Writer DH-2B1S-15C

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

Corsair SSD Extreme X128 2,5" 128GB

Kingston SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

Western Digitial Caviar® Green 1,5TB

Logitech G19 Gaming Keyboard

Logitech® G9x Laser Mouse

BenQ 24" LED V2410 Eco

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk

Garanti 3 år - Sende inn

~~30920 kr

Her sparer du sammenlagt et par tusen på maskinen (om du inkluderer porto)

Du får garanti på hele maskinen

Du får maskinen ferdig bygget og testet

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Ville gått ned på CPU og kostet på meg betraktelig bedre skjerm(er). Her skal du bruke 9000 kr på skjermkort også velger du noe jeg antar er et TN panel med 1920x1080 istedet for en skikkelig dataskjerm med 1920x1200, ISP panel, eller til nød LED.

Helst mener jeg du bør du opp i både størelese og oppløsning også for å være i nærheten av å utnytte skjermkortene, eller som alternativ kjøpe 2-3 skjermer. Alt dette bør du faktsik vurdere før du legger til skjermkort #2. Som det er nå er det sikkert fint å runke etter gode 3DMark Vantage resultater, men bortsett fra det brenner du av omtrent 7000 for mye på skjermkort i forhold til skjermen du har valgt.

Lenke til kommentar
Ville gått ned på CPU og kostet på meg betraktelig bedre skjerm(er). Her skal du bruke 9000 kr på skjermkort også velger du noe jeg antar er et TN panel med 1920x1080 istedet for en skikkelig dataskjerm med 1920x1200, ISP panel, eller til nød LED.

Helst mener jeg du bør du opp i både størelese og oppløsning også for å være i nærheten av å utnytte skjermkortene, eller som alternativ kjøpe 2-3 skjermer. Alt dette bør du faktsik vurdere før du legger til skjermkort #2. Som det er nå er det sikkert fint å runke etter gode 3DMark Vantage resultater, men bortsett fra det brenner du av omtrent 7000 for mye på skjermkort i forhold til skjermen du har valgt.

"Og hvis noen lurer så har jeg tenkt til å kjøpe 3 skjermer, hvis ikke hadde dette hvert tidenes waste, men må vente litt med det."

Skal kjøpe 2 slike til, men må vente en et par uker eller noe før jeg får penger til det.

Lenke til kommentar

"Og hvis noen lurer så har jeg tenkt til å kjøpe 3 skjermer, hvis ikke hadde dette hvert tidenes waste, men må vente litt med det."

Skal kjøpe 2 slike til, men må vente en et par uker eller noe før jeg får penger til det.

Godt å høre, det er tross alt faktisk en god del som ville være i stand til å kjøpe en slik konfigurasjon nettop for å kunne skryte av høye ytelsestall.

Tror faktisk du ville hatt mer glede av tre skjermer nå. Enten spart litt på CPU eller kuttet ut ett av skjermkortene i denne runden. Husk at skjermkortet vil falle relativt mye i pris over tid, og det vil komme enda raskere utgaver.

Når du alt har 2 stk av den kraftigste kjernen som noensinne er laget tror jeg du vil kunne ha mye glede av 3 skjermer allerde på det ene kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...