Gå til innhold

Kombinasjon av slips og tørkle


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal gå på en litt formell fest med en pin stripe sort dress (med litt navy blå preg) med hvite striper. Jeg må ha ett hel lilla slips siden hun jeg skal gå med vil at vi skal matche. Jeg tenker å ha på en sort skjorte.

 

Eneste problemet er at jeg ikke vet hvilken farge jeg skal på tørklet. Jeg liker mest å kombinere tørklet med skjorten men det blir litt kjedelig å ha sort tørkle til sort dress og skjorte. Alternativet blir å ha lilla tørkle som matcher slipset. Men det er vel ikke akkurat ideelt og matche slips og tørkle?

 

Takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Dropp sort skjorte. Det er sjelden pent. Siden det er en formell anledning passer hvit fint, men så lenge du holder deg unna sort går det greit.

 

2: Lommetørklet skal ikke matche hverken skjorte eller slips. Det skal komplementere slipset (m.a.o. passe til slipset uten å overmatche). Evt. passer et hvitt lommetøkle til alt.

 

3: Pin stripe-dress passer dårlig til annet enn jobb, og sort dress er ikke passende til noe særlig annet enn begravelse, så hvis du har en annen dress ville jeg brukt den.

 

Imo er sort pin stripe den dummeste dressen man kan kjøpe, for den ikke kan brukes i begravelse (pga stripene) og den skal helst ikke brukes ellers heller fordi den er sort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...