Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]hvordan gjøre pc ultimal (gratis)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er veldig mye på nettet og surfer rundt omkring på sider som 4chan + at jeg ser filmstreaming. Så det jeg lurer på er:

 

-Vet noen/kan noen si meg hvordan jeg beskytter dataen ultimat (gratis) og hvilken programmer jeg må ha ???

-Og vet dere hvordan jeg kan gjøre dataen raskest mulig?

 

ps. har en mini-bærbar pc :)

 

Takker for alle (hjelpende) svar jeg får :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på hva du legger i ultimal/ultimat

 

 

Men kan gi deg noen tips

Skaff deg et godt antivirus, jeg vil anbefale avast home edition, veldig bra antivirus :)

 

Skaff deg også mozilla firefox med add-onns noscript og addblock.

 

Da er du godt sikret.

Selv om det skal mye til for å få virus fra 4chan :hmm:

 

 

 

hvis du vil ha en kjapp pc anbefaler jeg deg å fjerne unødvendige programmer etc, rydd opp på skrivebordet. skru av visuelle effekter. slett alle midlertidlige filer, Ccleaner er fin når man skal fjerne midlertidlige filer =)

Lenke til kommentar
Usikker på hva du legger i ultimal/ultimat

 

 

Men kan gi deg noen tips

Skaff deg et godt antivirus, jeg vil anbefale avast home edition, veldig bra antivirus :)

 

Skaff deg også mozilla firefox med add-onns noscript og addblock.

 

Da er du godt sikret.

Selv om det skal mye til for å få virus fra 4chan :hmm:

 

 

 

hvis du vil ha en kjapp pc anbefaler jeg deg å fjerne unødvendige programmer etc, rydd opp på skrivebordet. skru av visuelle effekter. slett alle midlertidlige filer, Ccleaner er fin når man skal fjerne midlertidlige filer =)

 

hehe, mente "ultimat" :p

 

-Hva synes du om "Microsoft Security Essentials" ?

-Er det bra eller dårlig å ha flere virusprogram ?

-Tror du at du kan sende link til de forskjellige :p ? (er det bare med mozilla de funker?)

-Hva er forresten best nettleser ??

-Vet du hva extensions til firefox og Spybot Search & Destroy er ?

-hehe, har du erfaring fra 4chan :p ?

-Vet du forresten om det er mulig at jeg får virus derfra hvis jeg BARE er på forumene/trådene (det inkluderer ALLE) og bare leser og trykker på bildet (sånn at det blir større) og ikke noen linker elns gitt i tråder ??

Lenke til kommentar

du burde være relaivt trygg hvis du kun ser på bilder osv. altså ikke beveger deg vekk fra 4chan.

Men ikke lagre bilder i .jpx eller lignende formater, og pass deg for farlige linker, det er det masse av overalt på nettet.

 

 

Mtp hvor du kan få tak i firefox,addons og andre programmer kan du bruke google =)

 

Extensions til firefox er små tillegsprogram, som f,eks noscript og add block som jeg nevnte. og ja disse funker KUN med firefox.

 

 

Microsoft greia har jeg ikke erfaring med, men du burde klare deg fint med avast og firefox comboen jeg nevnte.

 

I tilleg kan du ha malwarebytes anti malware på pc'en i tilfelle du får noe avast ikke klarer å ta seg av.

Endret av Ihasabucket
Lenke til kommentar
du burde være relaivt trygg hvis du kun ser på bilder osv. altså ikke beveger deg vekk fra 4chan.

Men ikke lagre bilder i .jpx eller lignende formater, og pass deg for farlige linker, det er det masse av overalt på nettet.

 

 

Mtp hvor du kan få tak i firefox,addons og andre programmer kan du bruke google =)

 

Extensions til firefox er små tillegsprogram, som f,eks noscript og add block som jeg nevnte. og ja disse funker KUN med firefox.

 

 

Microsoft greia har jeg ikke erfaring med, men du burde klare deg fint med avast og firefox comboen jeg nevnte.

 

I tilleg kan du ha malwarebytes anti malware på pc'en i tilfelle du får noe avast ikke klarer å ta seg av.

 

hehe, neida. alt jeg gjør er å gå innpå de forskjellige trådene. og hvis jeg ser et bilde jeg ikke kan lese skikkelig på eller er litt for lite, trykker jeg en gang på selve bildet sånn at det kommer i et eget vindu. Tror ikke jeg beveger meg vekk derfra, for på linken til det forsørrete bilde står det 4chan og noe annet skitt :p

men hvorfor ikke lagre de i jpx :p ? er det noen annen måte jeg kan lagre de på :p ?

 

"I tilleg kan du ha malwarebytes anti malware på pc'en i tilfelle du får noe avast ikke klarer å ta seg av." = ?????? :p

 

takker for all hjelpen :D

Lenke til kommentar
Du sletter System32, da aktiverer du SuperOldfagSecretSuperComputerCloudHost-Cool og du vil få datakraften tilsvarende 3 superdatamaskiner i Kongo!

 

Edit: De fleste virus legger seg i System32, så da slipper du det også! :)

 

Haha, morsom du :p

 

OT:

Bruk et bra antivirus.. Ville valgt AVG eller Antivir.

HW

Lenke til kommentar
Du sletter System32, da aktiverer du SuperOldfagSecretSuperComputerCloudHost-Cool og du vil få datakraften tilsvarende 3 superdatamaskiner i Kongo!

 

Edit: De fleste virus legger seg i System32, så da slipper du det også! :)

 

Haha, morsom du :p

 

OT:

Bruk et bra antivirus.. Ville valgt AVG eller Antivir.

HW

 

-Virker som du skjønte det han før deg sa?? kan du forklare? :p har på følelsen av at det var bs :p

-Vil ikke virke NOOB, men OT betyr :p ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...