saeger Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei! Jeg driver ENK (MVA registrert) og hadde så lenge et regnskapskontor som gjorde jobben for meg. Nå begynner jeg å føre regnskapet selv og lurer på følgende: I sammenheng med kundeoppdrag er jeg ute på reise og spiser middag som jeg betaler selv. Jeg fant dette her fra et tidligere innlegg: "Når det gjelder bespisning så får man aldri mva-fradrag for det uansett om det gjelder reiser, representasjon, kantine etc." (Kilde) Greit så lenge... Jeg har nå en kvittering over 232,- hvorav 46.40 er MVA. I regnskapssystemet fører jeg dette på konto 7140 - men hvilket beløp skal jeg bruke? Er det 232 inkl. MVA? eller tilsvarende 185.60 uten? Er det riktig å føre hele beløp inkl. MVA siden dette er en utgift for meg? Takk allerede på forhånd!!! Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du skal alltid føre beløpene inklusive mva. Lenke til kommentar
saeger Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Du skal alltid føre beløpene inklusive mva. Hei Sol79! Takk for raskt svar - er litt usikkert med sånne ting men det er veldig flott å få hjelp!!! Takk og fortsatt en fin kveld! Lenke til kommentar
rarnfinn Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Du skal alltid føre beløpene inklusive mva. Hei Sol79! Takk for raskt svar - er litt usikkert med sånne ting men det er veldig flott å få hjelp!!! Takk og fortsatt en fin kveld! Ikke for å være frekk, men tror kanskje det hadde vært best å fortsatt bruke regnskapsfører! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå