Gå til innhold

Fargegjengivelse - hvordan gjøre mer likt på to forskjellige skjermer

Anterialis

Anbefalte innlegg

Jeg foretok et kjappt søk, uten gode resultater...

Hei,

jeg har en MacbooPro m/en eldre Dell Ultrashart skjerm koblet til (DVI). Problemet er at jeg synes fargene blir gjenngitt så veldig forskjellig på skjermene, noe som sikkert er logisk. Jeg kan ikke så mye om dette, derfor stiller jeg noen spm. her.

Er det noen måte å lage/installere fargeprofiler slik at skjermene blir så like som mulig når det gjelder fargegjengiving? Om jeg feks redigerer et bilde på den eksterne skjermen (som jeg vanligvis gjør, da den er større), og deretter drar bildet over på skjermen til MBP-en, blir bildet mye lysere, som om det er overeksponert. Hvis jeg laster opp bildene på nettet tenker jeg at andre folk som sitter på en MBP må da se at det er noe alvorlig galt med bildet. Hvordan kan jeg gjøre min eksterne bilderedigeringsskjerm så nøytral som mulig, slik at flest mulig andre folk ser bildet slik jeg ser det?

Beklager dårlig formulering.

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke så mye annet en prøve forskjelige fargeprofiler.

de flest skjerme ( jeg vil i grunne tro alle ) kommer med ett eller annet program man kan bruke for å lage sien egne innstillinger også lagre det som en farge profil.

det enkleste er nok å ha samme bilde på begge skjermene og så finjuster dem slik at de er like.

det er ikke sikker at det er mulig å få dem 100% like.

nå har jeg ingen kjenskap hverken til Macpro eller Dell sine skjermer så noe mer hjelp kan jeg neppe gi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...