Ueland Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Undertegnede sitter og utvikler et forum i php / MySQL om dagenen og spør i den sammenheng om hva folk ønsker i et forum av finesser og muligheter etc. og nei, jeg trenger ikke leksjoner om hvorfor lage nytt osv dette gjør jeg blant annet for å lære meg php skikkelig. :-) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Sjekk feature lista til vBulletin. Der har du et "perfekt" forum Lenke til kommentar
smetho Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Selv ønsker jeg at forumet skal være lett forståelig, altså det skal være lett (og praktisk) å bruke de vanligste funksjonene som lese og poste. Jeg ønsker IKKE å bli overlesset med dilldall-funksjoner, selv om det selvsagt kan være nyttig med ekstra snadder. Prøv ihvertfall ikke å drukne brukeren med dem. Ellers er et bra design nødvendig, altså enkelt, oversiktelig, raskt (!!), lett å finne mye brukte funksjoner osv. Du kan jo ta å kikke litt innom Tilbakemeldings-seksjonen her på forumet og se hva folk liker og ikke liker, får gjerne noen tips der. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 En kjekk ting de har på http:// apolyton.net/civ3 er en mulighet under hver forumside til å skrive et hurtigsvar. Ellers mulighet til å laste opp bilder (istede for bare link) Personlig liker jeg at ting er modulbasert og skalerbart slik at det er enkelt å gjøre forandringer og bedringer. Er kanskje ikke så synlig utad, men det gjør det gjerne enklere å administrere og å bygge ut. Hva med et forum der man har moderatorer av forskjellig grad? Ellers synes jeg mye av det som allerede eksisterer i dette forumet er ting som et forum bør ha! (Hmmm, ser at url'en ikke fungerer. Noe for et nytt forum, url uten www!) Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 En god søkefunkjson... Og som smetho sier; ikke for mye dilldall Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 En god søkefunkjson...Og som smetho sier; ikke for mye dilldall JA Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 En enkel "rapporter til moderator" knapp. Det blir lettere å gi moderator melding om "uegnede postinger" ol., samtidig som korrekt url blir sendt med meldingen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 En enkel "rapporter til moderator" knapp. Det blir lettere å gi moderator melding om "uegnede postinger" ol., samtidig som korrekt url blir sendt med meldingen. Den jobber jeg faktisk med allerede.. (stakkers moddiser) Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 En enkel "rapporter til moderator" knapp. Det blir lettere å gi moderator melding om "uegnede postinger" ol., samtidig som korrekt url blir sendt med meldingen. Den jobber jeg faktisk med allerede.. (stakkers moddiser) Glimrende (Det bor en Rinnan i oss alle ) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 En kjekk ting de har på http:// apolyton.net/civ3 er en mulighet under hver forumside til å skrive et hurtigsvar. Ellers mulighet til å laste opp bilder (istede for bare link)(Hmmm, ser at url'en ikke fungerer. Noe for et nytt forum, url uten www!) Det finnes, må bare bruke http:// først En url direkte i forumet skrives slik: http://hw.no eller slik [*url=hw.no]Hardware[*/url], uten stjernene. Blir seende slik ut Hardware Kanskje begrensning i antall linjer i siggen, kun mulig å bruke size 9 eller mindre, og at den ikke er mulig å sette den på som default. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Kanskje begrensning i antall linjer i siggen, kun mulig å bruke size 9 eller mindre, og at den ikke er mulig å sette den på som default. Well spoken...den må med Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Muligheten for å kunne sende Private Messages er jo et must. Jeg syns også det er veldig greit å kunne se f.eks. de ti siste postene i vinduet hvor man lager en ny post. Da slipper man å gå frem og tilbake hvis man skal refere til ting, og ikke husker alt som står der. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg liker forumene på www.divxstation.com (nede for øyeblikket, men straks tilbake) Særlig liker jeg muligheten til å hoppe til andre forumkategorier ved hjelp av en drop-down boks. Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Mmm... å kanskje en "Legg til i favoritter" knapp, slik at den tråden du er i ble lagt i en Favoritt knapp på forum-meny'en. kan selfølgelig legge de på bookmark i leseren men blir så mange der etter hvert... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Undertegnede sitter og utvikler et forum i php / MySQL om dagenen og spør i den sammenheng om hva folk ønsker i et forum av finesser og muligheter etc. Moderatortilgang? eller snakker du kanskje ikke om forum.hw.no ? Syns phpBB er ganske greit egentlig. Mulighet til å begrense enkelte forum med rettigheter slik at bare de som er medlem av den gruppa har tilgang ol. [men hva skal man egentlig med "grupper"???]... Er veldig mye dilldall i phpBB, dog... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hva med en mulighet for å merke enkelte poster som "favoritter", og ha et menyvalg hvor man kan få disse listet opp, gjerne sortert etter nyeste poster? hmm tror jeg legger denne i "tilbakemeldinger" og Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Hva med en mulighet for å merke enkelte poster som "favoritter", og ha et menyvalg hvor man kan få disse listet opp, gjerne sortert etter nyeste poster? hmm tror jeg legger denne i "tilbakemeldinger" og Den likte jeg ..skrive opp i huskeboka. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Kanskje begrensning i antall linjer i siggen, kun mulig å bruke size 9 eller mindre, og at den ikke er mulig å sette den på som default. Sigg må kunne være på som standard. Se bare på Ueland sin. Det mener jeg er en signatur som passer under hvert innlegg. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 :oops: gjelder og holde litt seriøsitet..hehe. Jeg har ikke satt opp valg mellom og ha signatur eller ikke i postene på testversjonen av forumet, der skriver man et innlegg og ikke noe mer Jeg vurderer og å legge inn slik at når man ser forfatteren av posten så står det ikke nick men etternavn eller fornavn...men er ikke helt sikker..forslag? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Det viktigeste vil ville hatt var en bedre søkefunksjon. Slik at man kan søke på samme måte man kan i f.eks. goggle. eks. "MSI KTV4" +reboots istedenfor å måtte søke på reboots i forumet og surfe igjennom 20 000 forskjellige reboots poster. .. Skulle også vært en mulighet for å kunne søke på medlemmene, og muligheten for å søke på bosted, epost adresse, osv ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå