AndW Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Hei. Lastet ned og installerte Service Pack 2 på laptopen min (Inspiron 6400) i går. Når maskinen skulle starte opp etter å ha fått det installert kom den aldri videre herfra: Har restartet den mange ganger, men skjer akkurat det samme. Den fortsetter å "laste" i det uendelige... Har også prøvd å starte i sikkerhetsmodus, men da får jeg bare bluescreen etter noen sekunder. Noen som kan hjelpe?! Kanskje verdt å nevne at jeg installerte SP2 fordi jeg hadde en W32.Blaster.Worm på pcen, og fant ut at den ikke ville funke hvis jeg fikk meg SP2. Takker for all hjelp Endret 24. januar 2010 av Mumba Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det kan være at blaster ikke hadde smittet maskinen din hvis den var fullt oppdatert med SP3. Men her var ormen allerede inne og kan ødelegg for installasjonen av SP2 (hvorfor prøvde du ikke SP3?). Det riktige hadde vært først å bli kvitt ormen og deretter oppdatert med alle sikkerhetspatcher. Lenke til kommentar
AndW Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Det kan være at blaster ikke hadde smittet maskinen din hvis den var fullt oppdatert med SP3. Men her var ormen allerede inne og kan ødelegg for installasjonen av SP2 (hvorfor prøvde du ikke SP3?). Det riktige hadde vært først å bli kvitt ormen og deretter oppdatert med alle sikkerhetspatcher. Greia var at jeg var på LAN og lot en relativt datakyndig fyr prøve fikse det. Han skjønte ikke en dritt selv da den hang seg opp. Men er det ingenting jeg kan gjøre? Endret 24. januar 2010 av Mumba Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du kan selvfølgelig forsøke et Windows repair fra XP-CDen din. Men husk at du etterpå installerer nyeste SP (dvs SP3) + alle oppdateringene til XP. Han som hjalp deg har antaglig ikke store kunnskaper ettersom han forsøkte å legge inn en gammel og utdatert servicepack, og dette uten å rydde opp i problemet i forkant. Når du får igang maskinen må ta en titt i forumet for Antivirusprogrammer og Datasikkerhet og se hva du må gjøre for å bli kvitt de virus du har på maskinen. Du navngir ett - men en maskin uten sikkerhetspatcher har sikkert flere. Lenke til kommentar
AndW Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Skal prøve det! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå