apwr Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei, (jeg vev ikke helt i hvilket underfora jeg skal poste en slik post...) Det har seg slik at lyden fra tuneren min (Canal Digital HD) kommer noen millisekunder før bildet. Tuneren er koblet opp i mot stereoanlegget mitt, da med analoge kabler da forsterkeren min (Harman Kardon HK 970) kun støtter dette. TV'en min (Samsung PS58B855) har kun spdif (optisk ut), og jeg får følgelig ikke koblet lyden direkte fra TV til forsterker ute videre modifikasjoner. Noen som vet hvordan dette kan fikses, og vil lyd og bilde bli synkronisert ved direkte kobling mellom TV og forsterker? Finnes det noen konverteringsmuligheter fra spdif (optisk) på TV til analoge signaler? Forsterkeren min er en dedikert stereoforsterker, og har ikke mulighet for lip sync. Takker for svar! Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hei, (jeg vev ikke helt i hvilket underfora jeg skal poste en slik post...) Det har seg slik at lyden fra tuneren min (Canal Digital HD) kommer noen millisekunder før bildet. Tuneren er koblet opp i mot stereoanlegget mitt, da med analoge kabler da forsterkeren min (Harman Kardon HK 970) kun støtter dette. TV'en min (Samsung PS58B855) har kun spdif (optisk ut), og jeg får følgelig ikke koblet lyden direkte fra TV til forsterker ute videre modifikasjoner. Noen som vet hvordan dette kan fikses, og vil lyd og bilde bli synkronisert ved direkte kobling mellom TV og forsterker? Finnes det noen konverteringsmuligheter fra spdif (optisk) på TV til analoge signaler? Forsterkeren min er en dedikert stereoforsterker, og har ikke mulighet for lip sync. Takker for svar! Mener bestemt at tuneren kan justere sound delay. Sjekk http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett...r-kabel-tv.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå