Gå til innhold

Hva skal jeg ta meg til?

Anbefalte innlegg

Hei, sliter med å finne ut hva jeg skal søke på til neste år, går 3. år nå. Litt om meg:

Grunnskolen, 4,3 i snitt

VG1 Elektro, 4 i snitt

VG2 Data og Elektronikk 4,5 i snitt

VG3 Romteknologi tipper 3,7-4 i snitt

Jeg tar i tilegg gen. studiekompetanse + kjemi og biologi som privatist.

Jeg har dykket i 3 år, og har 3 år som styremedlem i denne klubben.

Har også vært i Røde Kors Hjelpekorps i 4 år, 2 som styremedlem, rekruttering/ungdom etc.

Kurs:

Diverse fridykking, og dykkersertifikat.

Innen førstehjelp er jeg instruktør, og har ganske mange andre kurs i tilegg, hjertestarter, sjøredning etc.

Jeg er som dere ser av mine interesser vant til å jobbe med mennesker, jeg er tålelig god på å lede andre, løsningsorientert, og, noe alle som kjenner meg kan skrive under på, det er ikke mulig å få meg til å heve stemmen i sinne, eller stresse. Arbeidspress er ingen hinder.

Hva mener dere jeg kan gjøre videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, med slike egenskaper er det ganske mye du kan gjøre. Om du ikke har tenkt å gjøre noe ut i fra utdannelsen din, kan jeg personlig anbefale vekteryrket, spesielt mobilt vakthold. Det er en jobb der man styrer veldig mye selv, det er ingen "møt opp klokka da og avslutt klokka da, fyll tidsrommet med jobbing"-type jobb. Lønna er veldig god, og man har mye fritid. Selv tjener jeg rundt 22 000 kr i måneden brutto, og har 14 hele dager fri i en 4 ukers periode.

Om det blir for mye fri, kan man selvsagt spe på med en jobb på siden, eller få andre typer arbeid i samme vaktselskap.

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar

Tenkte å prøve meg som minedykker i militæret, for å se hvordan det er å være arbeidsdykker, man hører jo en del kjipt om det.

22k mnd er ikke spesielt mye da, det er faktisk bare 264 k i året. Da kan jeg fortsette på sommerjobben med 145 kr timen i tilegg til en del tillegg, og noe overtid, vil det gi meg ca 350 k i året...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...