Gå til innhold

Trening og svetting

Anbefalte innlegg

Hei

I dag svettet jeg sinnssykt mye under trening. Merket at det var tyngre å sykle i dag enn i går. Når jeg er ferdig å sykle ser jeg at distansen jeg har syklet er noe kortere i dag enn i går, selv om jeg har syklet like lenge (82 minutter). Vil kaloriforbruket være høyere da, siden jeg sliter mer? Det sier seg jeg egentlig selv, at jo tyngre det blir, jo mer kalorier forbruker man. Men når distansen jeg har syklet er kortere, betyr jo det at jeg hadde høyere fart i går, og dermed trente jeg bedre i går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

I dag svettet jeg sinnssykt mye under trening. Merket at det var tyngre å sykle i dag enn i går. Når jeg er ferdig å sykle ser jeg at distansen jeg har syklet er noe kortere i dag enn i går, selv om jeg har syklet like lenge (82 minutter). Vil kaloriforbruket være høyere da, siden jeg sliter mer? Det sier seg jeg egentlig selv, at jo tyngre det blir, jo mer kalorier forbruker man. Men når distansen jeg har syklet er kortere, betyr jo det at jeg hadde høyere fart i går, og dermed trente jeg bedre i går.

Helt umulig å svare på. Kjøp deg en pulsklokke. Å sykle 82 minutter to dager på rad høres ikke ut som en god deal egentlig. Kroppen trenger hvile.

Lenke til kommentar
Hei

Helt umulig å svare på. Kjøp deg en pulsklokke. Å sykle 82 minutter to dager på rad høres ikke ut som en god deal egentlig. Kroppen trenger hvile.

Hvorfor ikke? Har trent lenge og mener at jeg skal være vant til det. Jeg hadde veldig bra treningsøkt både mandag og tirsdag. Mandag syklet jeg 76 minutter, tirsdag 75 minutter. Synes det gikk bra, og holdt høy fart. I dag har jeg hatt fri. Mener dere at jeg trener for mye? Så lenge man spiser nok er det vel ikke noe problem? Bruker å ha 2 fridag i uka, onsdag og fredager.

Lenke til kommentar

Merk at svette ikke gir noen indekator på hvor hard treningen er.

Kroppen bruker forskjellig mengde kcal på samme aktivitet fra gang til gang, svetten skal bare kjøle deg ned om du blir forvarm.

Går man naken på ski i 1 uke men svetter ikke noen ting så har man trent for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...