Gå til innhold

Krav til forutdanning og forkunnskaper, og utdanningstid.

Maria1990

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lest på forsvarets hjemmesider, men jeg klarer ikke helt å få et bilde av hvilke krav som er nødvendige for å bli med i forsvaret. Jeg tenker kun på kravene for å bli med i heimvernet, sjøforsvaret, luftforsvaret og hæren (ikke lærlingplassene). Er det nok med å ha generell studiekompetanse, eller er det andre krav i tillegg, som f. eks medisinske krav, poenggrenser, forutdanning, andre erfaringer, ol? Forsvarets hjemmesider er ikke så klare på dette punktet synes jeg...

Og jeg finner heller ikke noe om hvor lange utdanningstidene, opplæringen, er i disse fire områdene jeg har nevnt over. Er det slik at man bruker en bestemt mengde tid på å oppnå en bestemt posisjon, f. eks soldat, løytnant, ol? Eller er det slik at utdanning, opplæring og trening stadig pågår?

jeg håper det er mulig å få svar på dette.

Jeg takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva som er kravene kommer ann på hva du er ute etter, noe som er veldig dårlig forumulert i dette innlegget ditt.

-For å komme inn på befalskole/ub, så må du ha fullført 10 årig grunnskole, div fysiske tester, og div psykologiske tester, iform av intervju, sesjonstester etc. man må i tillegg kunne klareres for hemmelig, disse kravene står veldig tydelige på mil.no Ub = 1 år (6 mnd teori som UB elev, 6 mnd praksis Som UB Korp) BS = 2 år (1 år teori som Bs elev, 1 år praksis som Sersjant). verdt å merke seg at man blir utskrevet som sersjant etter UB

-for å ta vanlig førstegangstjeneste er det ikke veldig høye krav, de som vil inn blir stort sett tatt inn, man sier ifra på sesjon hvor man vil inn i samkjør med ett befal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...