RogueAlien Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Jeg har fått meg noe nytt hardware for ikke lenge siden og det meste fungerer bra med unntak av en ting. Jeg har tre ram brikker fra OCZ på 1333 Mhz men de kjører automatisk i 1067 mhz og hvis jeg prøver å stille dem opp til 1333 mhz så låser pc'en seg i "Windows Loading". Hardware: EVGA x58 SLI LE hovedkort Intel Core i7 920 prosessor OCZ Gold 1333Mhz 3GB Triple-Channel RAM Gainward 9800GT 1GB skjermkort S-ATA WD 74GB Raptor HDD Windows 7 64-bit Jeg har også kjørt Memtest 86 og den oppdaget ingen problemer. Everest Home rapport vedlagt: Report.txt Endret 24. januar 2010 av RogueAlien Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Oppdatert bios? Prøvd å senke timings på rammen? Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har oppdatert BIOS ja. Men jeg har ikke gjort noe med timings nei. Jeg har ikke noe erfaring med det. Kan du forklare eller gi meg en link? Lenke til kommentar
wim Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hvordan har du still rammen til 1333? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Nå er jeg ikke ekspert på i7 hovedkort så jeg har ikke så veldig mye lyst til å anbefale en økning av volt på ddr3 rammen om det påvirker i samme slengen volten på cpu, derfor anbefaler jeg at du leser hovedkortboka og finner ut om det er tilfelle. For å senke timings må man vanligvis inn i bios og forandre på tallet på minnet , i dette tilfelle om du feks har 7 så må man _øke_ til feks 8 og ikke motsatt. Ta en titt på feks : http://www.overclock.net/faqs/26706-info-r...gs-dummies.html Endret 24. januar 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå