T J Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har endelig kjøpt Canon 7d og trenger en ny Laptop kraftig nok til å redigere video. Mine tidligere erfaringer er at jeg alltid har hadt en for svak PC. Har du noen anbefalinger? Hva med DENNE ? Det står skrevet i 7d instruksjonsveiledningen at det kreves en sterk PC til videoredigering. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 til videoredigering får man så og si aldrig for kraftig pc, men den der bør være grei nok til at det ikke blir irriterende å jobbe med. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Kjenner ikke denne, men på generelt grunnlag er ikke skjermene i bærbare maskiner særlig godt egnet til kritisk arbeid med farger, kanskje en god skjerm ved siden av kan være en god idé? Lenke til kommentar
T J Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg ser at det er en (nesten) lik HP med samme data bortsett fra prosessoren som er en: Intel Core i7 720QM / 1.6 GHz ( med 4 kjerner ) Quad-Core Denne er ca 2000.- dyrere. Sammenlignet med den som linken oven peker til. Intel Core i5 540M / 2.53 GHz ( med dobbelkjerne ) Dual-Core Er det kanskje verdt å betale et par tusen mer for 1.6GHz Quad-Core. Jeg har ingen aning hvor mye større effekt 1,6GHz med Quad-Core har i forhold til: 2.53GHz Dual-Core.? Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Quad Core gjør hel forskjellen. Er en fryd å redigere video etter jeg bytta til quad core. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå