sofus71 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Er på utkikk etter macro til min D90. Har endt opp med 2 alternativer som jeg vurderer. Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di eller Tokina AT-X 100mm f/2.8 Objektivene skal brukes til allround macro og portrett (i studio). Er det noen av dere som har brukererfaringer med nevnte objektiv? Lenke til kommentar
ebr Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Begge er bra!, Tamronen er en smule legendarisk, blir også kalt for portrett objektivet, sylskarp og utrolig fine fargetoner... har den selv. Tokina'en har kanskje litt bedre byggekvalitet, men alle tester jeg har sett setter Tamron'en foran den (og mange andre) i optisk kvalitet. Endret 28. januar 2010 av ebr Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Tokinaen er også meget bra; men litt mer gammeldags i konstruksjon. Dvs. den virker som noe som ble laget i forrige århundre Men optisk sett skal den være meget bra. Det eren tredje kandidat som også bør vurderes, og det er Sigma sin 105mm f/2.8 Macro. Den er også meget bra. Det er faktisk det som problemet - alle makroobjektivene i det området er meget - meget - bra. Så det blir mer å velge den du selv liker best. Husk at kameraprodusenten din også har en meget god makro i samme brennviddeområde. Men den er gjerne en del dyrere. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg har ikke hørt så veldig mye om Tokinaen. Tamron sin 90mm macro derimot får veldig mye ros fra brukerene. Hvis du ikke har muligheten til å håndtere noen av objektivene før du kjøper, ville jeg gått for Tamron kun på grunn av det gode ryktet den har. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Tokinaen er også meget bra; men litt mer gammeldags i konstruksjon. Dvs. den virker som noe som ble laget i forrige århundre Men optisk sett skal den være meget bra. Det eren tredje kandidat som også bør vurderes, og det er Sigma sin 105mm f/2.8 Macro. Den er også meget bra. Det er faktisk det som problemet - alle makroobjektivene i det området er meget - meget - bra. Så det blir mer å velge den du selv liker best. Husk at kameraprodusenten din også har en meget god makro i samme brennviddeområde. Men den er gjerne en del dyrere. Enig, Sigma sin 105 mm bør absolutt vurderes,den er utrolig skarp . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå