Glassflasken Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Ja, jeg skal ha konf neste år, men skal også kjøpe meg en KTM 125 exc etterpå å kjøre litt med her i bygda, men jeg må nok registrere den og.. men ett par spørsmål: 1:Kan jeg prøvekjøre når jeg har fylt 15? 2:Er ktm 125 EXC sprek? 3:Topphastighet? 4: nå som jeg er 14, hva er lurt å gjøre da? (tg,teori osv.) 5: hvor mye er maks hester ? En 125 EXC har jo rundt 40hk jo:S er det lovlig for 16 åringer å kjøre? thx Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 1. Du kan øvelseskjøre på lett-motorsykkel fra du er 15 år, ja. 2. Det er en av de sprekeste lett-motorsykla på markedet. EXC har en tilnærmet crossermotor, og krever dermed mye vedlikehold. Sykkelen klarer enkelt 0-100 på 4-5 sekunder, og er ikke noe problem å dra på bakhjulet med altså. Var nesten så min KTM dro ufrivillig opp på hjulet i 3. gir. 3. Spørs helt på drevinga. Regn med rundt 130-140kmt. SM og enduro sykler er ikke ment til å ha høy toppfart. 4. Vent et år.. er ikke særlig vits å gjøre noe nå. 5. Alt etter vedlikehold og stand på motoren. En EXC motor i ok stand utgjør kanskje 34-35hk. En motor i ganske god stand produserer 38-40hk. Det er ikke lovlig for en 16 åring å kjøre med slik effekt nei. KTMer er originalt satt til 5-6hk grunnet utslippskrav. Med annet eksosanlegg, større dyser og eventuelt større forgasser så øker man med 30-35hk. Hadde selv en 2010 KTM 125 EXC Champion Edition SM for kort tid siden.. ligger bilde i signaturen. Lenke til kommentar
savage3 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Dette er den råeste typen av 125 mener jeg. Det er ulovlig å kjøre med over 15hk, på vei, vist den er reg. Min kompis har en KTM exc 125, den drar lett på bakhjulet, men etter en stund ble han tatt inn i kontroll, Politiet pressa den opp i 60 i 2 gir. den ble målt til 57hk på bakhjulet, han mista lappen og fikk bot på 8000kr. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) savage3: er ikke vits og komme med slik bullshit engang stemmer det som scotty sier, trur det er 7,5 hk de blir plombert ned til om jeg ikke husker feil har jo også andre fine alternativ som aprilia rx/sx/mx 125 som er mindre vedlikehold med og dradd ut mindre effekt av da, men rotax motorene er forholdsvis spreke de og disse er også lovlige med 15hk så om du skal kjøre lovlig så kjøp iallefall noe som er lovlig med 15hk Endret 30. januar 2010 av robin1379 Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 57 hk faktisk! :!: Iallefall under 40 på hjulet Men som de andre har sagt så er EXC like rå som en 125 crosser. Går bra, ser bra ut, koster mye og krever mye vedlikehold. Lenke til kommentar
savage3 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Bullshit!?!?lol!?! sitter faen meg ikke her å lyger! Det er jo sant. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Du er som hundrevis av andre småunger.. kommer med tåpelige utsagn og har ikke noe bevis. Har møtt på folk som deg for mange ganger.. og det er synd, for du driter ut ingen andre enn deg selv. Har selv jobbet endel med KTMer, har jobbet hos KTM forhandler, har et KTM forum, osv, så er absolutt ikke ukjent når det kommer til KTM. Ellers utenom dette så vet de fleste at en slik effekt er tilnærmet umulig å dra ut på slikt sylindervolum. På en KTM 125 EXC/SX motor kan man antagligvis presse opp til 40-45hk på hjulet, intet mer, og dette er da med porting og finjusteringer etc. Uten dette vil man nok ikke klare å komme rundt 36-38 på hjulet, som er det de fleste får. Endret 2. februar 2010 av Scotty Lenke til kommentar
savage3 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) beklager mitt teite innslag. Fant ut at det var 46 hk han hadde på bakhjulet, sto i papirene fra politiet. Endret 25. mai 2010 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Idioti er fjernet fra tråden. Makan. Lenke til kommentar
proaugust Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 KTM ene er av de spreke 125'ene, har selv en sx 125, og vet med go erfaring at den har mye kraft:) Jeg har ikke har sykkelen på en dyno, men vet at den har kraft nok til å gå på bakhjulet i 5 gir. Det er slik at syklene har 45 hk, rett av veivakselen, men mye går til spille over til hjulet, slik er det med alle sykler. (hvis jeg ikke tar fullstendig feil) Lenke til kommentar
diesel 203 Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Hei, jeg er ny her og lurer på om KTM 125 EXC 2003 er registrert for 2 stk ? det var noen som sa at det bare var registrert for 1?? Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Nei, den er ikke regga for to. Dette kom etter 2008 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå