Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tv i flere rom

Anbefalte innlegg

Heihei, jeg lurer på hvordan jeg får tv i flere rom, har internett, tv, tlf og alt fra lyse.

Tipper jeg trenger en svitsj men hvordan skal jeg koble denne da?

der tven kommer inn til huset er det 1 ingang, skal jeg bare ta en ledning fra den og rett i svitsjen også tvkabelen i en annen port i svitsjen?

*help is appreciated*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Lyse må du ha en ekstra dekoder i neste rom. Dette koster 39 kroner i måneden ekstra. Ihvertfall gjør det det hos NTE Bredbånd som leverer Altibox i Trøndelag (regner med det er Altibox du har). Du får akkurat samme kanaler som du allerede har med alle utivdelser i rom nummer to. Bestilling gjør du www.altibox.no eller hos Lyse på nett eller pr. tlf. Det hjelper ingenting med switch her..

Ser du skriver at det er bare 1 inngang der TV kommer inn i huset.. Har du Altibox skal du ha 3 TV utganger og en PC tilkobling på hjemmesentralen. Er det fiber du har eller leverer Lyse andre muligheter for internett, TV og tlf enn Altibox?

Lenke til kommentar

Antall utganger på sentralen varierer alt etter hvilken modell/produsent sentralen har. Så det er godt mulig trådstarter har en TV utgang, du har tre utganger. Eg har 2 utganger. Om man ikke har nok TV utganger så bruker man en standard switch for å få flere. Man kobler da switchen til den ene eller en av TV utgangene, og de ekstra dekoderene til switchen. For hvert TV som kobles til så trengs det også en dekoder. Dette fås ved å kontakte leverandøren.

For å unngå mulige problemer er det viktig å holde TV nettverket og internettet adskilt. Ikke bruk samme switch.

Lenke til kommentar

er ikke laget selv nei, svitsjen er en

Jensen scandinavia Net:link FAST ETHERNET SWITCH 8 PORTS 10/100 Mbps

Var og tok en ethenetcabel og plugga den inn i svitsjen og så en ny fra svitsj til lysedekoder, da fikk jeg opp GULT lys.. det betyr att den merker noe men ikke riktig eller noe sånn shit :S

Endret av terry94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...