Sk!ppy Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei. Jeg skal til nesteår, ta lappen, moped. Etter hva jeg har forstått har du da lov til å kjøre moped, og atv opp til 150kg i egenvekt. Mopeden har maks ytelse på 50 cc, men atv er jeg mer usikker på? alt jeg vet er at det er maks 150 kg i egenvekt, kan du da ha den så kraftig du vil? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 den skal være "mopeds" dvs samme effekt. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Har du noen kilder på dette, mener å huske at ifjor, leste jeg noe annet Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Moped-lappen har vel i seg sjølv begrensning på slagvolum/ytelse som då gjelder for alle "klassene" av mopedlappen. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Ah, daså - Men det er kanskje likegreit å bare kjøre moped i to år? da far min har en stående, som jeg får brukt gratis. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Har du noen kilder på dette, mener å huske at ifjor, leste jeg noe annet kjøretøyforeskriften paragraf 2-3 punkt 2. A Moped: Motorvogn med to hjul (motorvogn gruppe L1e) eller tre hjul (motorvogn gruppe L2e) som har en høyeste konstruksjonshastighet som ikke overstiger 45 km/t og som har motor som oppfyller vilkårene angitt i annet eller tredje avsnitt. Motorvogn med to hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har forbrenningsmotor, eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har elektrisk motor. Motorvogn med tre hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har elektrisk tenning, eller maksimal nettoeffekt på høyst 4 kW hvis den har en annen forbrenningsmotor eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har en elektrisk motor. Som moped regnes også firehjuls motorsykkel med en egenmasse på under 350 kg (motorvogn gruppe L6e), ikke medregnet batterienes masse for elektrisk drevne motorvogner, hvis høyeste konstruksjonshastighet ikke overstiger 45 km/t, som har motor med slagvolum på 50 cm3 eller mindre for motorer med elektrisk tenning (eller største netto effekt på 4 kW eller mindre for andre forbrenningsmotortyper eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW for elektrisk motor). Alternativt kan definisjonen av moped i forskrift om krav til kjøretøy anvendes for nasjonale typegodkjenninger før 1. oktober 1996. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Da tar jeg enten feil eller ble fortalt noe feil ifjor, men takk Da er problemet løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå