Gå til innhold

Treg nedlastning fra PSN? Slik fikser du det!

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid slitt med treg nedlastning fra PSN, demoer, spill, film osv.

Følgene løsning burde fungere for de aller fleste, til og med de som ikke er klar over at de har treg nedlastning.

Jeg fikk kun hastigheter mellom 400 - 500 kB/s, når andre PC-er rundt i huset fint kunne ligge på 2 mb/s, nå ligger også PS3-en på den hastigheten.

1: Last ned Privoxy

2: Installer det på en PC med fast ip

3: Gå inn i Privoxy og gå "Option --> Edit Main Configuration"

4: Finn linjen i configen hvor det står "listen-address" (den linjen hvor # ikke står foran)

5: Denne står som "default" 127.0.0.1:8118, altså den lokale PC-en som programmet er installert på. Siden programmet ikke kan installeres på PS3-en må du endre denne til IP-en du har gitt PC-en.

EKSEMPEL: Har du gitt PC-en din IP 192.168.1.100 så skal denne endres til 192.168.1.100:8118.

LAGRE OG LUKK, restart Privoxy

6: Gå inn i brannmuren og åpne port 8118 mot IP 192.168.1.100 (eksempel)

7: Sett så PS3-en til å gå mot en proxy, altå i dette tilfellet Privoxy, tast inn IP-en til PC-en du har satt opp Privoxy på og porten 8118.

Vist du har slitt med treg nedlastniger vil du se markant forbedring.

Det er spesielt de som kjører trådløs som har slitt med treg nedlastning.

Endret av haddis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det strengt tatt ikke behov for punkt 6; åpne port 8118 mot proxyen fra Web. Proxyen gjør koblinger ut og trenger ikke innkoblinger.

Går ut fra at du har NAT i heimen, dvs hookupen din er:

PS3 <->

PC1 <-> LAN <-> Ruter(NAT) <-> Internett

PC2 <->

Omkonfigurert slik du setter opp funker det slik:

PS3 <-> PC1 <-> LAN <-> Ruter(NAT) <-> Internett

PC2 <->

At dette skal virke kjappere for å laste ned fra PSN er for meg en gåte.

Får du online spilling og via http-proxy til å virke da?

Lenke til kommentar

Det er faktisk en løsning mange kjører grunnet problemer med treg nedlastning fra PSN.

Bare å ta et rask google søk.

Jeg var nødt til å sette nedlastninger på over natta grunnet treghet. Etter jeg satt opp proxy tar nedlastninger som før tok opp til 3-4 timer kun 30 minutter. Og ja jeg har testet.

Lenke til kommentar

Det er faktisk en løsning mange kjører grunnet problemer med treg nedlastning fra PSN.

Bare å ta et rask google søk.

Jeg var nødt til å sette nedlastninger på over natta grunnet treghet. Etter jeg satt opp proxy tar nedlastninger som før tok opp til 3-4 timer kun 30 minutter. Og ja jeg har testet.

En proxy kan da ikke kutte ned noe fra 3-4 timer til kun 30 minutter, da er det rett og slett noe riv ruskende galt med oppsettet ditt i første omgang. En proxy kan gjøre hastigheter LITT bedre ved å bruke caching ja, men på ingen måte en vindunder kur som du skriver her.

Lenke til kommentar
En proxy kan da ikke kutte ned noe fra 3-4 timer til kun 30 minutter, da er det rett og slett noe riv ruskende galt med oppsettet ditt i første omgang. En proxy kan gjøre hastigheter LITT bedre ved å bruke caching ja, men på ingen måte en vindunder kur som du skriver her.

Fikk relativt samme resultat som video i linken over her.

Kan godt ta ut logg til deg fra routeren.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...