Black Star Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Hva søren skjer med at enkelte spillere prøver å ødelegge for andre? Jeg var av den oppfatning at jeg har valgt en modus som gjør at andre spillere ikke kan angripe meg sånn helt uten videre, men nå i kveld så er det en eller annen Zhadya som av en eller annen grunn har lagt meg for hat. Han er en level 61 player, Orc death knight, PvP, og den siste halvtimen jeg spilte så fulgte han meg overalt og drepte meg med jevne mellomrom. Trodde plutselig på et tidspunkt at jeg var kvitt han, men så var han der igjen. Sist gang gadd jeg ikke å resurecte, og da sto han bare å så på liket mitt... antakeligvis i håp om at jeg skulle begynne å spille igjen. Etter 10-15 minutter (han kan ikke ha noe liv) så gadd jeg ikke mer og logget ut. Hva er det med sånne spillere? Er det i det hele tatt lov? Og kan jeg rapportere han til Blizzard? Han ødelegger jo hele spillet for meg i dag. Hva kan gjøres med sånt? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 ganking kalles det. vanlig praksis på pvp-servere. jeg spiller på en rp-pvp server, hovedsaklig for å unngå mesteparten av chat spammen samt gankere og den slags pakk. er kjempeirriterende med slike folk, og de ødelegger virkelig for andre spillere. jeg dreper med god samvittighet absolutt alle horde-spillere jeg kommer over. de fleste dreper også meg. men jeg dreper *ikke* folk som er tjue-tredve levels under meg. det blir litt for teit. jeg orker heller ikke følge etter folk for å konsekvent plage dem og drepe dem i to timer. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Da jeg logget inn var han ikke der lenger, men jeg bestemte meg for å komme meg vekk fra det området. Jaja, man lever så lenge man lærer, ihvertfall i WOW Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Hvis du ikke liker den slags opptreden bør du ikke spille på en PvP-server. Er klart irriterende, men en del av spillet. Og kan jeg rapportere han til Blizzard? :!: Endret 28. februar 2010 av ArilC Lenke til kommentar
KAS Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Stå 10-15 minutter ved liket ditt uten å resse mens du går en tur på do, lager mat, støvsuger, gjør lekser, you name it. De færreste gidder å vente så lenge Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Og kan jeg rapportere han til Blizzard? :!: Saken er den at jeg ikke spiller på en PVP-server. Den er oppgitt som "Normal". Har heller aldri opplevd at andre spillere har angrepet meg uten videre. Jo, en gang, men han gjorde meg bare om til en sau i 10 sekunder, og det var egentlig bare morsomt. Derfor trodde jeg at han muligens brukte en hack eller noe for å få tatt livet av andre spillere, selv om det ikke skulle være mulig. Kan jeg bare angripe horde-spillere på vanlig måte? Endret 28. februar 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
KAS Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Det som mest sannsynlig har skjedd er at du ble flagga for pvp uten å legge merke til det. -Enkelte quester er merka med "pvp" i quest loggen, og du kan ha begynt på et slikt quest uten å legge merke til det -Hvis du ved et uhell har fått gjort skade på en fiende-vakt eller annen NPC så kan du ha blitt flagga. Vil tro det er mulig å bli pvp flagga ved å f.eks ri igjennom en fiendeby med thorns aktivert -Enkelte soner har pvp satt på by default. Tror dette bare gjelder wintergrasp. Hvis du fløy over wintergrasp og landa for å queste på andre sida ville du vært pvp-flagga i noen minutter før den gikk bort Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg var på vei fra Barrens mot Ogrimmar når dette skjedde. Da jeg logget inn igjen, og han som drev og drepte meg var forsvunnet, brukte jeg Heartstone for å komme raskest mulig vekk derfra i tilfelle han var i nærheten. Men jeg tror jeg kan ha drept en eller annen fiendevakt. Er alltid på vakt mot potensielt farlige elementer, så stor mulighet for at jeg ble flagga. Tipper det er grunnen. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Er du horde eller ally? Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg var på vei fra Barrens mot Ogrimmar når dette skjedde. Da jeg logget inn igjen, og han som drev og drepte meg var forsvunnet, brukte jeg Heartstone for å komme raskest mulig vekk derfra i tilfelle han var i nærheten. Men jeg tror jeg kan ha drept en eller annen fiendevakt. Er alltid på vakt mot potensielt farlige elementer, så stor mulighet for at jeg ble flagga. Tipper det er grunnen. Hvis du ser på avatar bildet ditt så vil du se en banner for horde eller ally som viser at du er pvp etablert. Denne blir automatisk etablert om du f.eks. går inn i lavlevelsoner hos den andre fraksjonen eller flyr over Wintergrasp. Om du er på en PvE (normal) server så går PvP taggen av etter 5 minutter uten PvP aktivitet så det er bare å stå ved liket ditt og vente til den har gått ut - unntatt hvis du er i nevnte soner da er du PvP tagget hele tiden til du kommer deg vekk. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Er du horde eller ally? Alliance. Takk for hjelp alle sammen. Da forstår jeg enda litt mer av WOW Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Løsningen ligger i at du var i The Barrens. Det er Horde-territory og derfor kan Hordespillere allitd angripe deg der. Lenke til kommentar
Heseblesen Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Løsningen ligger i at du var i The Barrens. Det er Horde-territory og derfor kan Hordespillere allitd angripe deg der. Mulig du har rett i det, men jeg tviler litt. Spiller selv for det meste på PVE/NORMAL server og har aldri vært ute for å bli angrepet i Barrens området når jeg spiller alliance karakterene mine. Har heller ikke funnet at jeg har mulighet til å angripe horde spillere som befinner seg i alliance områder. Motsatt faction sine vaktposter vil sevsagt angripe deg hvis du kommer nær nok, men det er jo åpenbart. I prinsippet er det ditt eget valg om du vil bli angrepet eller ikke slik jeg forstår spillet.. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Men jeg tror jeg kan ha drept en eller annen fiendevakt. Er alltid på vakt mot potensielt farlige elementer, så stor mulighet for at jeg ble flagga. Tipper det er grunnen. Tror også det er grunnen, man blir også flagget PvP enable om man healer en annen som er PvP enable. Har mine tvil om at man blir pvp enable bare man kommer inn i horde-territory. Eller jeg tviler ikke, jeg er rimlig sikker på det ;P Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Man kan vase rundt i selv Durotar som alliance uten å bli pvp enablet. Hvis du aggroer vaktene utenfor Orgrimmar elns derimot så blir du pvp enablet. Endret 2. mars 2010 av Cowboy Bob Lenke til kommentar
nagina Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 dette må da være normal/PVE server du prater om? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ja, er normal server han spiller på. Lenke til kommentar
janan71 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Må bare få skryte litt av meg selv Klarte Baron 45 run her en dag som level 68 enhancement shaman solo! Måtte ha noen forsøk, men gikk til slutt. Da med under 40 sekunder igjen på timer! Driver å pløyer gjennom D2 questene som solo for tiden, faktisk veldig interessant og utfordrende runde 65-70. Har ikke gjort disse før så er mye (gammelt) nytt å få med seg her. Endret 3. mars 2010 av janan71 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 er ikke det sånn... level 40 quest? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hvordan blir man "Valiant Of Thunder Bluff"? Har selvfølgelig funnet riktig npc, men han sier ikke noe om det :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå