Gå til innhold

Nybegynnertråden for solo-wow'ere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg levler nå en shaman, og kjører mining/enchanting på den. Disenchanter alt jeg finner, og går akkurat passe opp i skill med det. Også tjener jeg fett på å selge enchant-mats på AH.

Jeg sliter litt med å få Shamanen min særlig effektiv da. Jeg er vant til, med andre klasser, å kunne gå løs på npc'er som er 4-5 levler høyere enn meg, men med shamanen så sliter jeg med npc'er på samme level. Jeg er elemental, lvl 19 atm.

Har en 80 hunter, 69 pala og 65 lock fra før.

Lenke til kommentar
Det er også et slit å komme forbi "silver"-perioden på mining. Det er vanskelig å få nok skill til å mine iron synes jeg.

Noen tips?

Du må vel egentlig bare mine alt du kommer over.

En ting du kan gjøre er å laste den Routes, GatherMate og GatherMate_Data. Disse lagrer en liten ring på kartet alle stedene du har funnet Veins.

Også kan du "laste opp" steder andre har funnet, og i tilleg kan du laste opp den ultimate ruten for å gå og mine. Funker best i Outland og Northrend syns jeg da, så jeg brukte den ikke i Azeroth.

Visst ikke du har dem, så kan jeg linke en video som viser deg hvordan gjøre ting med dem.

Edit: Den viser også hvor mange av forskjellige metaller som er i de forskjellige stedene, samt hvor høy skill du trenger for å mine. Foreksempel:

Zone 1

Copper Ore: 45 (Skill fra - Til)

Tin Ore: 61 (Skill fra - Til

Silver Vein: 15 (Skill fra - Til) (X)

/

Sone2

Iron Ore: 67 (Skill fra - Til)

Tin Ore: 31 (Skill fra - Til)

Silver Vein: 19 (Skill fra - Til) (X)

Mao: Den lønner seg å mine Copper i Zone1, og Silver i Zone2 :)

Endret av EMS15
Lenke til kommentar
Det er også et slit å komme forbi "silver"-perioden på mining. Det er vanskelig å få nok skill til å mine iron synes jeg.

Noen tips?

En ting du kan gjøre er å laste den Routes, GatherMate og GatherMate_Data. Disse lagrer en liten ring på kartet alle stedene du har funnet Veins.

Også kan du "laste opp" steder andre har funnet, og i tilleg kan du laste opp den ultimate ruten for å gå og mine. Funker best i Outland og Northrend syns jeg da, så jeg brukte den ikke i Azeroth.

Visst ikke du har dem, så kan jeg linke en video som viser deg hvordan gjøre ting med dem.

Jeg har funnet ut at 1k needles er et bra sted å mine tin og silver, men synes jeg må ha sjukt mye av det for å komme meg opp til iron-nivå. Det er den absolutt vanskeligste perioden spørr du meg.
Lenke til kommentar

Noen tips?

Jeg har funnet ut at 1k needles er et bra sted å mine tin og silver, men synes jeg må ha sjukt mye av det for å komme meg opp til iron-nivå. Det er den absolutt vanskeligste perioden spørr du meg.

Hmm.. Alle sier at 1k Needles er det beste. Men selv likte jeg Arathi Highlands. Mulig jeg husker feil nå, og at dette er ett hakk høyere enn Tin / Cobber.

Lenke til kommentar

Noen tips?

Hmm.. Alle sier at 1k Needles er det beste. Men selv likte jeg Arathi Highlands. Mulig jeg husker feil nå, og at dette er ett hakk høyere enn Tin / Cobber.

Arathi er knallbra for iron/mithril.
Lenke til kommentar

En annen ting jeg må si. Hvis ikke Enchantingen din er så altfor høy (under 150 - 200) hadde jeg rerolla Jewelcrafting.

Det sies at Enchanting får en hard tid framover.

Jewelcrafting er kanskje litt vrient å levle, og de fleste stopper på rundt 120, men det er absolutt er klokt valg.

<a href="http://www.wow-professions.com/wowguides/w...g-guide.html#65" target="_blank" rel="nofollow">http://www.wow-professions.com/wowguides/w...g-guide.html#65</a>

Edit: Så ikke at du hadde høyere Charakters. Du har helt sikkert JC på en annen elns ;)

Endret av EMS15
Lenke til kommentar
En annen ting jeg må si. Hvis ikke Enchantingen din er så altfor høy (under 150 - 200) hadde jeg rerolla Jewelcrafting.

Jewelcrafting er kanskje litt vrient å levle, og de fleste stopper på rundt 120, men det er absolutt er klokt valg.

<a href="http://www.wow-professions.com/wowguides/w...g-guide.html#65" target="_blank" rel="nofollow">http://www.wow-professions.com/wowguides/w...g-guide.html#65</a>

Edit: Så ikke at du hadde høyere Charakters. Du har helt sikkert JC på en annen elns ;)

Jeg har JC på en annen ja :)
Lenke til kommentar

Er ikke det litt vanskelig å levle uten mining da? :p

I såfall, må du ha skillet det før :o

Lenke til kommentar

Er ikke det litt vanskelig å levle uten mining da? :p

I såfall, må du ha skillet det før :o

Jeg har også mining på den med jc ja, og sleit akkurat like mye med den som denne gangen ;) Derfor jeg tenkte å høre om det var noen som hadde noe tips jeg ikke hadde tenkt på. :)
Lenke til kommentar

Regner med at det var blank løgn fra nagina sin side.

Det funker jævlig dårlig med den type sarkasme i en nybegynnertråd nagina...

For å klare opp litt når det gjelder flying mounts i Northrend:

Man kan lære cold weather flying på level 68 dersom man har en level 80 character på samme konto fra før.

Dette fungerer slik at man kjøper Tome of Cold Weather Flight med en level 80 character og sender den til en f.eks. level 68 character på samme konto. Tome of Cold Weather Flying er nemlig account bound, som vil si at den kan sendes fritt mellom characters på samme konto.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...