Gå til innhold

Nybegynnertråden for solo-wow'ere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da ble det mining, og linken til opar var veldig nyttig.

Men jeg lastet ned addon'en beskrevet i linken, og den fungerer slik at man på kartet skal få opp hvor man finner ting å mine (for eksempel), men jeg fant noe å mine på bare et par av de 20-30 stedene jeg lette. Lurer på om det bare var tilfeldig at det var noe der som kartet sa det skulle være noe. Så den add-on'en var rimelig poengløs.

Så det blir vanskelig å levle mining spesielt kjapt. Burde kanskje holde meg til skinning?

Det er snakk om gatherer addonen sant?

Grunnen til at det ikke er en mining node på alle stedene den har merket av er at den merker av punktene der mining nodene kan dukke opp. Så utifra disse punktene kan du sette opp en rute du rir rundt området og plukker med deg det du finner. Store sirkler langs kantene på kartet er ofte best, helst sånn at etter du har tatt en runde så har en ny minining node spawnet der du starter og du kan fortsette på denne måten så lenge du gidder.

Lenke til kommentar

Enig med needingen av Orb.. Egentlig er det ikke mange prosent av de som needer som faktisk trenger.. Jeg gjør som alle andre og needer, jeg trenger LITT til Tailoring på magen, (80 begge 2, DK tank og mage dps), men alle needer, og ikke alle trenger det. Ikke alle engang gidder og selge det på AH, bare ha det og la det stacke seg / selle til Vendor.

Noe annet jeg MISLIKER litt... Kommer Enchantere med i grpen (meg) så kan ALLE velge "Disenchant".. og stygge skinnere / leatherworkere eller andre kombinasjoner får PISS DYRE enchanting mats.. (ikke halvparten så dyre som før engang, men alikevel dyrt). Dette irritrer meg . Før var det bare alle greeder, jeg ser hvem som vinner på grønnt item, også whisper "Hey, can i buy that green item off you for 13 g? Instead of you vendoring it i mean." Dermed så går de fleste på og kjøper, og jeg tjener sånn passe.

Alikevel, alle drittsekkene som tar det som en selvfølge og få enchanting mats dem IKKE TRENGER, og alikevel synes at "Well, i want it, and i need it". gah..

Lenke til kommentar

Det er snakk om gatherer addonen sant?

Ja, og en slags database-addon til Gatherer som viser hvor jeg skal kunne mine (samt noen andre ting), men det ser ikke ut som den er spesielt troverdig. Får ta en runde og se hvor mye jeg finner, men jeg fant særdeles lite syntes jeg, selv om jeg holdt meg til kanten på kartet der flest punkter var markert. Kommer til å gå tregt å levle mining. Er det verdt det? Etter en times tid med poengløs tråkking rundt omkring, har jeg vel fått 4-5 i erfaring i mining.

Spiller veldig lite, egentlig, men "hovedkarakteren" min kom til level 50 i går. Det er først nå det begynner å bli skikkelig gøy, synes jeg.

Lenke til kommentar

Gå i spellbook (p) og aktiver "track mining", da kommer det en gul dott på minimap om du er i nærheten av ores. Jeg brukte vel 1 time på å komme til 150 i mining, så det tar ikke lang tid å lvle :)

Vil anbefale deg å bruke de rundene som er beskrevet i den linken jeg ga deg, i stedet for å bruke gatherer-addonen.

Lenke til kommentar

Det finnes mange nyttige WoW oppslagsverk på nett.

Jeg anbefaler: http://www.wowhead.com/ og http://www.wowwiki.com

Wowwiki har utfyllende beskrivelser og forklaringer på det meste i WoW. Wowhead er en database på alt mellom himmel og jord (og en hel del til). Kommentarfeltene i wowhead holder også veldig god kvalitet. Jeg bruker wowhead så og si hver gang jeg spiller (windowed mode for the win).

Lenke til kommentar
Har det gått deg hus forbi at non-enchanters også må få enchanta gearet sitt?

Hva ville du heller gjort? Brukt det gamle systemet og needa på item for å disenchante det?

Nja... Joda.. non-enchantere TRENGER jo også mats.. Og siden de ikke har brukt tid og penger på og få dem selv, så kjøper de. Jeg kunne ikke gå i grp også skaffe gems til 200 gold each i HCs. (Sånn som nilsnilspils sa). Jeg innser også at det er hovedsakelig enchantere som klarer og se det fra denne siden . (og endel andre, men flere som ser det fra en mer egoistisk måte som igjen tar det som en selvfølge at alle skal få det som Enchantere har jobbet med)'

Edit:

ArilC, du får faktisk Lifeblood når du er høyt nok i Herbalism ja :)

Endret av TobbeOo
Lenke til kommentar

Hei.

Leste at det var mye snakk om Mining og Skinning, så tenkte jeg kunne dele hva jeg gjorde.

For tre uker siden lagde jeg en ny karakter på Khadgar, Horde. Ble 80 nå for 3-4 dager siden, og ved å "mine" og "skinne" alt jeg så fra 10-80, fikk jeg råd til lvl 20 mount, lvl 40 mount, lvl 60 mount, lvl 70 epic flyer og lvl 77 Cold Weather Training (alt til da jeg var høy nok level for å kunne trene til det), og har fremdeles 3,000 gold igjen.

Så ja, Mining og skinning er ”imba epic pwnage!!1”. :)

(Ble litt mye miks av norsk og engelsk, woops).

Lenke til kommentar

Gratulerer med 80 =P

Jeg har 450 skinning og 450 mining på mainen, men jeg har aldri tjent så mye egentlig, jeg tjener mest på AH (ikke farme mats og selge, men AH i seg selv). Tenker på og droppe skinning for en annen proffesions, som for eks JC som gir heavy stamina gems (eller andre gems vis jeg ikke vil tanke lenger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...