Black Star Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg har skummet fort igjennom en del tråder her, men de fleste går på å raide og spille i grupper. Personlig liker jeg best å queste og farme solo, og har ikke hatt så mye igjen for disse trådene. Derfor starter jeg en tråd, for oss som ikke er proffe i WOW, og som spiller solo. Her kan vi spørre om tips, dele gode forslag og snakke litt løst og fast om det å spille solo. Hvis noen mer erfarne har lyst til å øse av sin kunnskap, vil det også hjelpe veldig mye. Selv har jeg en Night Elf, Hunter på level 47. Har også en pet (Nightsaber) på samme level. I tillegg har jeg en Human, warrior, som jeg lagde bare for morro skyld. Har levlet den til level 8. For å få i gang tråden, lurer jeg på noen ting selv. -Jeg har valgt skinning og herbalism som professions, men får ikke til herbalism ordentlig. Er det noen måte å fjerne denne professionen så jeg kan velge noe annet (f.eks mining eller leatherworking)? -Er det noen måte å forlenge tiden fra man starter å spille til karakteren blir "sliten" (til XP-baren blir lilla)? -Hvilke addons er lurt å ha? Har Carbonite (utvidelse av mini-map, med quest hjelp blant annet) og Auction Master. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 1. Hvis du trykker på K, får du opp skillspanelet. Fra der kan du trykke på herbalism og så fjerne det. 2. Den mest effektive måten er å logge av når du er i byer eller inns. Når det viser et "z"-tegn i portrettet hvor vanligvis lvlen din vises, får du rested xp - mer enn du ville gjort om du logget av utenfor. 3. Smak og behag. Liker selv fubar, atlasloot, sct, sexymap og prat. Blant flere. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Har Carbonite (utvidelse av mini-map, med quest hjelp blant annet). Det er allerede innebygget quest-hjelp i WoW (til map), du trenger ikke addon for det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Hawtz: Takk for hjelp Skal fjerne herbalism neste gang jeg spiller. Jeg logger alltid av på inns, men spiller jeg f.eks to dager på rad blir jo XP-baren lilla etter et par minutter. Men det er vel ikke mer å gjøre med det. Skal prøve å se hva de add-ons'ene vil gi meg. Evolution: Gjør den quest-hjelpen alt som Carbonite gjør? Hvis du kjenner til programmet da Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Den viser quest objectives på kartet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Den viser quest objectives på kartet. Ok. Carbonite viser meg, med en pil på skjermen, hvilken vei jeg skal gå, og hvor lang tid det tar før jeg ankommer stedet der questen skal utføres hvis jeg holder samme fart hele veien, og kan gå i en rett linje. Stort sett må man jo gå rundt fjell og andre hindringer, men det ser man jo på kartet. Den viser også hvilken rute jeg skal gå, om jeg må gå gjennom flere "portaler" eller fly/ta båt et sted. Vet ikke om den innebygde funksjonen ligner, men jeg synes ihvertfall Carbonite er veldig lett å bruke og forstå. Lenke til kommentar
Porto Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Personlig liker jeg Carbonite mye bedre enn Blizzard sin nye Quest helper. Mappet blir mye bedre også, så jeg ville brukt Carbonite. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hvordan er Carbonite i forhold til QuestHelper (ikke Blizz sin)? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Den viser quest objectives på kartet. Ok. Carbonite viser meg, med en pil på skjermen, hvilken vei jeg skal gå, og hvor lang tid det tar før jeg ankommer stedet der questen skal utføres hvis jeg holder samme fart hele veien, og kan gå i en rett linje. Stort sett må man jo gå rundt fjell og andre hindringer, men det ser man jo på kartet. Den viser også hvilken rute jeg skal gå, om jeg må gå gjennom flere "portaler" eller fly/ta båt et sted. Vet ikke om den innebygde funksjonen ligner, men jeg synes ihvertfall Carbonite er veldig lett å bruke og forstå. Nå har jeg ikke prøvd carbonite selv, men jeg syns da de funksjonene hørtes mest ut som gimmicks uten reell bruksverdi. Nevn et eksempel der det virkelig var nyttig å vite på sekundet hvor lang tid det tar å nå frem til quest objective Det samme gjelder med pila. Et raskt klikk på m for å åpne mappet så ser du den generelle retningen du må gå for å komme frem. Ikke tar det opp unødvendig plass på skjermen heller. Jeg har som overordna mål å bruke så få addons som mulig, og når blizzard sin innebygde questhelper gjør samme nytta så holder jeg meg til den Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 støtter tråd. og om noen spiller rp-pvp, kom på Defias Brotherhood. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å skille mining. Det er noe av det samme som herbalism, bare du må finne mineraler istede for blomster. Som ligger på litt mer logiske steder som inntill fjell ect. Det som er greia med det er at du tjener FETT med cash på å selge det du finner på AH, for de som er 80 og skal skille Jewelcrafting eller Blacksmithing kjøper somregel det de skal ha på AH, UANSETT pris. Så da har du iallefall penger til godt gear/gems mens du levler, samt mounts og flying skill både i outland og northrend! Bare ett tips! Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 jeg er holy pala og skal slutte med engineering. har enchanting og det liker jeg godt. har lyst å ta en gatherer profession ellnz for å tjene penger. hvilken anbefaler dere? hvilken jobb tjener best? Lenke til kommentar
Albertaaberg Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Herbalism tror jeg. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Smarteste rådet jeg vil bidra med er å starte lvling av 2 chars samtidig. Spille på den som er rested, mens den andre står i in. Før eller siden får du bruk for flere chars Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 da spiller du greit mye mer enn det jeg gjør. albartaaberg: takk for det. har det på en annen char og er fornøyd med det. med den karakterer bruker jeg dog herbalism for å samle inn ting til alchemy, så hva det går for på AH vet jeg ingenting om. takk for tips! Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 jeg er holy pala og skal slutte med engineering. har enchanting og det liker jeg godt. har lyst å ta en gatherer profession ellnz for å tjene penger. hvilken anbefaler dere? hvilken jobb tjener best? Hvis du leste posten min over så ser du hva jeg syntes tjener best. Riktignok hvis du gidder å farme low level da. Mithril ect. Skal du farme i northrend ville jeg gått herbalism, evt skinning for easy income mens du pløyer heroics. Heavy borean selger for veldig mye nå for dagen pga. nye recipe's. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 tror egentlig jeg vil satse på mining da det er "tryggest". alt man miner får man jo solgt på AH. verre med peacebloom, hehe. men så er det jo slik at når man kommer til Northrend så er herbalism og skinning så tjener man fett. er et tøft valg å ta, men tror jeg ender opp med mining. alle tre er jo gode valg, egentlig. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Jeg valgte skinning og herbalism, men jeg har ikke giddet å levle herbalism... fant så få planter rundt omkring. Har derfor untrained herbalism... hva bør jeg velge i stedet? Tenkte på leatherworking, men har litt lyst på mining også. Må uansett ha et eller annet som er relativt kjapt til å levle, da jeg jo starter på 0 på den nye profession jeg velger. Skinning tjener jeg fett på allerede på min level (48). Endret 26. januar 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
opar Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Skinning og mining tror jeg kommer til å funke fett! Av den enkle grunn at du da har to gather profs som ikke må trackes, et lite minus med herb og mining er jo at man bare kan ha et prof aktiv, men med skinning og mining kan du tracke mines og skinne samtidig. Er også ganske mange flere ores å mine enn du finner herbs, har jeg ett inntrykk av. Vil også anbefale deg å ta en liten titt her for å lvl'e mining raskest mulig Endret 26. januar 2010 av opar Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Da ble det mining, og linken til opar var veldig nyttig. Men jeg lastet ned addon'en beskrevet i linken, og den fungerer slik at man på kartet skal få opp hvor man finner ting å mine (for eksempel), men jeg fant noe å mine på bare et par av de 20-30 stedene jeg lette. Lurer på om det bare var tilfeldig at det var noe der som kartet sa det skulle være noe. Så den add-on'en var rimelig poengløs. Så det blir vanskelig å levle mining spesielt kjapt. Burde kanskje holde meg til skinning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå