Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

16 og 20, stor aldersforskjell?


Gjest Guest_jente16_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_jente16_*

Emnet sier vel det meste, selv syns jeg ikke det,og det hadde aldri hindret meg.

men hva mener dere? OG hva mener dere en minium og max aldersforskjell? Er jo alltids spørs på hvor alderen, er litt forskjell på 6 års aldersforkjell når man er 40 enn når man er 15.. men tenker liksom ungdomstia,til man er 25 sånn ca.

 

Jeg er jente, og han gutt vel og merke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter

Kan vel si det sånn at jeg er veldig moden for alderen, de fleste på på min alder tar ikke ting like seriøst som jeg gjør, jeg føler meg veldig voksen og vil allerede nå starte familie og flytte ut ( ja vet jo jeg ikke kan det ).

Men generellt sett er jeg veldig moden og selvstendig ja. Han ble nettopp 20 da.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Hehe, tror ikke jeg har planer om å starte noe nå nei, litt for tidlig:) Når jeg er 20 er jo han 24, virker ikke så mye da.. Jaja er jo grett å høre hva andre mener om saker og ting også! Bare fortsett og kom med inspill.

Lenke til kommentar

Dersom dere trives i hverandres selskap og er glade i hverandre så er det bare å ta sjansen.

Når det gjelder sosialt akseptert, så skal du ikke bry deg så meget med det.

Dersom min omgangskrets ikke har kunne godtatt min livsledsager, så har jeg kuttet dem ut.

Klart, dersom jeg i en alder av 31 har funnet meg ei på 15, så hadde det vel fort blitt motsatt...men da hadde nok jeg vært litt enklere også...

 

Men... det som dere BEGGE må tenke godt over er at dere har noen vanskelige år foran dere.

Jeg er i dag gift med ei jente som jeg elsker over alt i verden... jeg var nettopp 20 når jeg jeg ble sammen med henne... hun var 16.

Jeg fikk ingen negative reaksjoner på dette fra min omgangskrets, ei heller hun fra sin...

 

Grunnen til at jeg sier at dere får noen vanskelige år foran dere er fordi aldersforskjellen vil naturligvis være en barriere mellom dere.

Nå kan han gå ut å drikke det som er av alkoholvarer, feste... kanskje han får seg jobb.

Du går videregående og blir nok stoppet i døra på de plassene han vil inn.

Når du blir 18år, så kan dere endelig gå ut sammen, men da må han bli med deg på dine plasser, og tro meg... det er ikke noe kjekt å bli med på typisk 18års steder som 22åring...

Han får seg jobb og blir mer ansvarsfull... du blir russ. Du vil gå på byen med venner å virkelig hive deg på fjortisfylla for alvor...

 

Jeg er i dag glad for at vi gjorde det, men jeg er glad jeg slipper gå gjennom den tiden igjen...

Lenke til kommentar

Så lenge du føler det er riktig så syns jeg du skal gå for det. :)

Og angående aldersforskjell, jeg syns det aller meste er greit så lenge man ikke har sex før man er 16. De fleste kan sikkert være heldige å finne en snill gutt som er en del eldre men det er for surt hvis du finner en av de "få" som ikke er det.

Endret av Dragonstrike
Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Jeg så etter jeg hadde laget denne tråden at jeg postet den feil, skulle hvert på samliv og relasjoner. Menmen, da flytter sikkert en moderator det.

 

Tusen takk for svar, og jeg er helt enig i det du skrive Griffin. Hadde ikke tenkt så mye over det før du sa det,men vil heller gå gjennom det enn og kanskje miste en som kunne blitt ditt livs store kjærlioghet liksom, men skjønner prinsippet i det. Vi er ikke sammen enda, det er bare en jeg holder på med og vi har holdt på i noen mnd nå(men vi har gått sakte frem).. ser ikke ut til at han lar alderen hindre noe men jeg kom liksom til og tenke på det en dag. Tenkte jeg skulle ta det opp med han når han kommer hit i helgen men jeg vet ikke for da føler jeg at jeg har veldig store forhåpninger om at det skal bli oss to :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...