Dicorn Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Heii ^^ Jeg har laget sats mange ganger, men først nå nylig kjøpte jeg sånn alkohol måler, så jeg heller drekka oppe og måler da, men den ender opp på minus 3% eller noe :O Har jeg gjort noe feil? Ingredienser i satsen: Vann, sukker, turbogjær og frokost juice Kanskje det ikke går når jeg har med juicen, at jeg må brenne det først ?? Hjelp meg litt... :/ Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 alkohol måleren er beregnet på og måle det ferdige produktet altså du må brenne først eller's vil den bare flyte på toppen Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Akkurat ja, tanken slo meg ja... Men hmm... hvordan skal jeg få brent det uten at mutter merker det? Er det noe sted det går ann og kjøpe det, vet det er ulovelig, men at brenne apparatet er til noe annet men funker som hjemme brenning av alkohol også? Jeg vet om en måte og lage sånn hjemme brennings apparat, men blir mye stress og få tak i dele, og det kommer hvertfall mutter til og merke xD Får lov og lage satsen da ^^ Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 De selges under "destillerings apparat" btw så vill nok en moderator snart stenge tråden siden det egentlig ikke er lov og diskutere dette her Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Sånn som på biltema, jula, clas ohlson og europris eksempel ? Jaja, samma faen xD Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Vet ikke hvilke typer de selger men kan funke. det er ikke sikkert at de kan ta så store mengder av gangen dog Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Jaja, går sikkert fint, men men... får se hva jeg gjør, er ikke sikkert jeg gidder og brenne.. er jo sånn ca 20% etter smaken og bedømme, og det funker greit det da, men smaker ikke akkurat så veldig godt da men.. .:/ haha, alkohol måleren målte mere alkohol i vann, akkurat 0% mens det var noe med -3% i drekka xD Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Om du drikker udestillert sats, så tror jeg du må kalkulere å bruke dagen derpå på dritern Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Nope, fjerner gjæren og har prøvd før, er bare litt ekkel smak i starten men ellers går det greit, blir ikke noe kvalm eller noe sånn.. verken meg, kjæresten min og to av kameratene min ble noe som helst syk av og drikke det, drakk jo over 1,5 liter hver også ^^ Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Nope, fjerner gjæren og har prøvd før, er bare litt ekkel smak i starten men ellers går det greit, blir ikke noe kvalm eller noe sånn.. verken meg, kjæresten min og to av kameratene min ble noe som helst syk av og drikke det, drakk jo over 1,5 liter hver også ^^ Du fjerner gjæren ja, det er andre boller Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Altså hvis det er en oechlevekt du bruker, så må du måle OG og FG. Forskjellen mellom disse vil fortelle deg hvilken alkoholprosent produktet har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå