Gå til innhold

CPU, HK og RAM - billig..

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal handle det som står i topic'en, og sa tror jeg faktisk det blir AMD med DDR ram. Jeg er helt grønn når det gjelde AMD-baserte system, så da håper jeg på litt hjelp.

Kan noen anbefale en AMD CPU som gir masse for pengene + et hovedkort som er brukbart. RAM'en blir noe noname greier. Er bare et system til en kamerat :yes:

Er Thoroughbred eller Barton best? Kanksje lurt å satse på 333mhz Bus?

Takk for hjelpen,

Henning

PS: Var litt usikker på om jeg skulle poste i "Hjelp jeg skal ha ny PC"-kategorien, så hvis jeg har begått en dødssynd nå, så beklager jeg så meget :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dessverre, du har nok begått en dødssynd nå ja. Nå må vi finne frem galgen igjen.. *sukk* - femte gang bare denne uka...

Men Barton er best ja, og 2500+ er den DESIDERT rimligste og beste. Kan overklokkes til 3200+ med rett kjøling, 3000+ med boxed hvos du er heldig. Angående hovedkort så er det vel egentlig bare å finne noe som støtter 333Mhz FSB eller høyere. A7N8X er en av de beste, men koster en del. (Faktisk en 300kr mer enn prosessoren atm :D )

Når det gjelder RAM ville jeg virkelig gått for TwinMOS. De er supre og koster ingenting. Hvis du bestiller NoName hos Komplett.no får du TwinMOS, nesten garanter, heh :)

Lenke til kommentar

Takker så meget. Hadde mistanke om at Barton 2500 var tingen ja..

Når det gjelder feilpostingen, så skal jeg ta å skyte meg litt.. Kanskje jeg lærer. Man må altså ikke være ute etter en hel PC for å poste i den "hjelp osv." kategorien?

jarmo: Når det gjelder snacks, så er det et helt annet budsjett. Når man er over 20 år så bestemmer ikke mamma lenger... :D

Henning

Lenke til kommentar

Hvem i all verden har sagt at A7V8X er best? Har vært borti dette HK selv, det er et helt greit hovedkort, men jeg foretrekker Abit Nf7 -s v2.0 eller et epox 8rda. Men alle disse 3 er veldig gode AMD hovedkort.

Skal du klokke anbefaler jeg enten Abit kortet eller Epox. Til minne ville jeg kjøpt en Twinmos 256MB brikke med winbond. Disse er billige, gode og meget overklokkings-vennlige brikker. Jeg ville nok ha godt for en Barton XP 2500!

Lenke til kommentar
Takker så meget. Hadde mistanke om at Barton 2500 var tingen ja..  

Når det gjelder feilpostingen, så skal jeg ta å skyte meg litt.. Kanskje jeg lærer. Man må altså ikke være ute etter en hel PC for å poste i den "hjelp osv." kategorien?

jarmo: Når det gjelder snacks, så er det et helt annet budsjett. Når man er over 20 år så bestemmer ikke mamma lenger...  :D  

Henning

:D Mente datasnacks da !

Ville gått for NF7-S + xp2500+ barton + pc3200 512 MB, Twinmos/winbond = sikker vinner :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...