Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Voks eller polering?


Anbefalte innlegg

Hei sann..

 

Hva er oppskriften på en fin bil?

 

Skjønner selv at man vasker bilen.

 

Og har jeg forstått det riktig da, at polere, det er noe man gjør sjelden, lettere sagt når man ser behov for det, maks 1-2ganger i året..

 

Men voksing av bilen, det er noe man bør og kan gjøre oftere?

Er dette riktig?

 

Og evt hvilket merke er best til voks og polering? Turtle Wax, sonax? Jeg har ikke peil, så håper dere kan hjelpe meg, med hvilket merke jeg bør kjøpe for best resultat...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vask og tørk bilen først.

 

Bruk vaskehanske og god såpe og ha gjerne en ekstra bøtte med rent vann for å skylle av smuss av vaskehansken mellom hver gang du skal ha mere såpevann.

Bruk microfiber kluter beregnet for å tørke bilen etter vask.

Kan med fordel gå over bilen med clay før poleriong eks.Clay

 

Polering er noe man bør gjøre 2 ganger i året og helst med roterende maskin.

Poleringsmiddelet inneholder slipestoffer som renser lakken og klargjør den for voks.

Poleringsmiddel beskytter ikke lakken.

 

Voksing av bilen kan gjøres oftere, kan gjerne gjøre dette med 2-3 mnd mellomrom.

Voks skal legges på etter polering og gir en beskyttende hinne samt gir bilen en utrolig glans.

 

Jeg kjøpte en roterende poleringsmaskin på biltema og poleringspader til denne samt poleringsmiddel og wax hos Scandicshine

 

Viktigste er å bruke god tid samt gode produkter, trenger nødvendigvis ikke å være det dyreste.

Bruker selv scholl poleringsmiddel og Chemical Guys wax og er veldig fornøyd med det.

 

Ta også en titt her Detailers Club

Lenke til kommentar
Takk skal du ha =)

 

Tips til produkt navn jeg kan bruke?

Nå vet jeg ihvertfall åssen jeg skal gjøre dette =)

 

Truls nevner mye av det bedre i den testen. Turtle og andre "bensinstasjonleverandører" har endel gode produkter, men problemet er at de er vanskelige å finne frem til i produktvrimmelen deres.

 

Man kan lese seg til tørre, såre øyne og prøve å sette sammen en ok pakke, men det er lett å bli forvirret også. Da er det nok lettere å forholde seg til en produsent som leverer mest mulig bra varer, og da er Meguiar's en klar kandidat å anbefale til såpe, voks, osv. Det aller meste av det de selger er meget bra, og lett å forstå og jobbe med.

Lenke til kommentar
Takk skal du ha =)

 

Tips til produkt navn jeg kan bruke?

Nå vet jeg ihvertfall åssen jeg skal gjøre dette =)

 

Man kan lese seg til tørre, såre øyne og prøve å sette sammen en ok pakke, men det er lett å bli forvirret også. Da er det nok lettere å forholde seg til en produsent som leverer mest mulig bra varer, og da er Meguiar's en klar kandidat å anbefale til såpe, voks, osv. Det aller meste av det de selger er meget bra, og lett å forstå og jobbe med.

 

+ 1 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...